Equipe Vs. Amerigo Vs. Butet

Ickiz

Trådstartare
Om ni skulle köpa en ny sadel idag,skulle det bli en Equipe, Amerigo eller en Butet? Vilken modell i såfall? Varför just den? Vad har den ena som inte den andra har? Vilken färg skulle ni tagit? Kom igen ös på nu bara:)

Sv: Equipe Vs. Amerigo Vs. Butet

Amerigo,helt klart. Butet är för platt, Equipe tycker jag inte om. En brun dressyrsadel (den som passar hästen bäst, Classic antagligen).

Centaur: Jag antar att du syftar på den gamla Buteten då eftersom den nya har mkt djupare säte som man kommer ner mer i..

Ickiz: Skulle helt klart välja Butet (som jag gjort också) Det finns ingen bättre sadel, helt klart värd sitt pris!!

Om jag inte behövde betala den helt klart en Butet ;)

men vad jag har förstått så är amerigo och equipe ganska lika, eller är det bara något som jag har fått för mig?

För det första, pratar vi dressyr eller hoppsadlar i den här tråden?????

Pratar vi dressyrsadlar skulle jag absolut välja Amerigo Classic Dressyr. Me lööööv it :love:

Förutsatt att den passar på hästen så hade det helt klart bliit en Amerigo igen. Det är vad jag rider i idag, och då har jag ridit i både Butet och Prestige innan. Sitter helt klart bäst i den...

Ickiz skrev:
men vad jag har förstått så är amerigo och equipe ganska lika, eller är det bara något som jag har fått för mig?

equipe och amerigo tillverkas i samma fabrik och är ganska lika varandra!

Det har blivit en butet precis i veckan och om man skulle få en sadel till så gärna en butet igen isf.

Jag valde mellan Amerigo och butet nu när jag gjorde mitt köp (hopp) men fick bättre service från butiken som sålde butet än sadel inprovaren/butiken som sålde Amerigo................fick faktiskt inget svar alls!

Har aldrig ridit i en Butet, så det kan jag inte uttala mig om. När det gäller Amerigon och Equipen är de ganska lika, precis som många redan skrivit. Har en av varje sort och gillar båda, med en liten fördel för Equipen. Så skulle jag köpt en ny sadel hade jag gärna köpt en Equipe till, fast den Equipen jag har passar inte alls på hästen som har Amerigon.

Då kanske man får specificera vilken sort man syftar på, om man ska säga nåt om annat än kvalite....

så det är ingen mer som skulle tänka sig ha en equipe, amerigo eller butet?
konstigt...:crazy:

Jo jag har haft butet. Men det beror lite på vad du är ute efter.
Dressyrsadlarna skiljer sig ju rätt mycket, hela grejjen med butet är att du ska få extrem närhet till hästen, amerigon är ju mycket mer uppbyggd i både stöd och säte, mer lik jaguar i typ. De är helt olika typ av sadel, och en smaksak vad man vill ha.
Amerigos hoppsadlar är också mer uppbyggda än butets, även om de har gjort en ny modell som är lite djupare. Enklast är att du provar en av varje så du vet vad du vill ha.
Equipe har jag ingen erfarenhet av.

Jag skulle välja nya Butet hoppsadeln, dressyr vet jag inte...

Hoppsadel? en Butet. dom är helt klart bäst, Equipe är så himla platta känns som en ponnyputa/sadel (iaf den jag red i en Grand Prix)
Dressyr? Amerigo

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: liiinnea
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
446
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka