Krans

Trådstartare
Någon som känner till det fodret?Snubblade över reklam om det just.Någon som använder det? Är ni nöjda?Innehåller bl.a rödbeta, vinbär och mynta.Känns lite udda men kanske det är bra???
 
Aldrig hört om, blev nyfiken så kollade hemsidan.
Herre vilka PRISER 😳😱
För vanlig olja tex 😱

Mitt generella intryck av sidan är att den lovar och påstår massor men inga produktblad med innehållsförteckning /värden finns, däremot väldigt mycket text och hänvisningar till hur välgörande allt innehåll är .
 
Någon som känner till det fodret?Snubblade över reklam om det just.Någon som använder det? Är ni nöjda?Innehåller bl.a rödbeta, vinbär och mynta.Känns lite udda men kanske det är bra???

Är det verkligen ett foder? De produkter jag hittar verkar mest vara tillskott?
 
Just mynta har ju en del tillverkare i sina foder, i alla fall min häst älskar mynta - om man har en kräsen häst som man behöver ett smakligt foder (men det finns nog andra sorter som har färre udda innehåll?).
 
Aldrig hört om, blev nyfiken så kollade hemsidan.
Herre vilka PRISER 😳😱
För vanlig olja tex 😱

Mitt generella intryck av sidan är att den lovar och påstår massor men inga produktblad med innehållsförteckning /värden finns, däremot väldigt mycket text och hänvisningar till hur välgörande allt innehåll är .

Ja, och det mest välgörande torde vara att ha en bra, uträknad foderstat där energi, kolhydrater och mineraler tillfredsställs enligt behov.

Jag fattar inte vitsen med att ha massa gojs i som knappast har någon speciell fördel gentemot något annat. Undrar snarare om det tillfredställer vårt sett att se på mat? Svårt också att reglera en färdig blandning om något värde måste ner eller upp mitt i.
 
Senast ändrad:
Någon som känner till det fodret?Snubblade över reklam om det just.Någon som använder det? Är ni nöjda?Innehåller bl.a rödbeta, vinbär och mynta.Känns lite udda men kanske det är bra???
Åh herregud, skulle aldrig få för mig att börja proppa i hästen sånt där och dessutom betala svindyra pengar för det.
 
Jag föll för reklamen i samband med en kampanj där deras Muscle & Mobility var nedsatt med 25% i samma veva som min häst behövde extra protein. Har alltid gett rent potatisprotein tidigare, men leverantören hade semesterstängt och jag testade detta.
"Min gräns för rotfrukter går vid potatis!" sa hästen. ;)
Vet inte om det var just rödbetan som gjorde att han "spottade i krubban", men han åt inte upp allt när jag blandade i det i hans vanliga grönpellets. Mynta ÄLSKAR han, så det var inte dens fel.
När jag blandade en halv dl i alla mål åt han _nästan_ upp allt, men då insåg jag att jag aldrig skulle komma upp i den mängd som behövdes när jag räknat på foderstaten, så då gick jag tillbaka till potatisprotein.
 
Fråga dig varför du ska ge detta?
Du kan balansera så gott som alla foderstater med:
Lusern, olja (lin el raps), potatisprotein och lämplig mineral, ev melassfri betfor
 
Blev mest nyfiken☺Är inte så mkt för färdiga blandningar egentligen.Men alltid intressant med nytt.🙂
 
Jag föll för reklamen i samband med en kampanj där deras Muscle & Mobility var nedsatt med 25% i samma veva som min häst behövde extra protein. Har alltid gett rent potatisprotein tidigare, men leverantören hade semesterstängt och jag testade detta.
"Min gräns för rotfrukter går vid potatis!" sa hästen. ;)
Vet inte om det var just rödbetan som gjorde att han "spottade i krubban", men han åt inte upp allt när jag blandade i det i hans vanliga grönpellets. Mynta ÄLSKAR han, så det var inte dens fel.
När jag blandade en halv dl i alla mål åt han _nästan_ upp allt, men då insåg jag att jag aldrig skulle komma upp i den mängd som behövdes när jag räknat på foderstaten, så då gick jag tillbaka till potatisprotein.

Men finns det ens ett produktblad för innehållet och värden osv? Jag orkade inte leta när det inte gick att klicka fram direkt - för mig när jag som sagt blev nyfiken utifrån tråden, var det bara massa text och utlovandes om div innehåll 😅
 
Fråga dig varför du ska ge detta?
Du kan balansera så gott som alla foderstater med:
Lusern, olja (lin el raps), potatisprotein och lämplig mineral, ev melassfri betfor

En anledning kan ju vara att hästen inte äter de alt du nämner.

/hon med häst som är konstant hungrig men skulle hellre falla död ner än äta potatisprotein
 
En anledning kan ju vara att hästen inte äter de alt du nämner.

/hon med häst som är konstant hungrig men skulle hellre falla död ner än äta potatisprotein

Fast att välja detta ”foder” utifrån det känns ju oerhört märkligt - det går ju knappt att ens få grepp om VAD det är som säljs innehållsmässigt - och då i kombo med prislappen 😳

Jag har svårt att se att du själv i sammanhanget skulle välja det ? 😅
 
Fast att välja detta ”foder” utifrån det känns ju oerhört märkligt - det går ju knappt att ens få grepp om VAD det är som säljs innehållsmässigt - och då i kombo med prislappen 😳

Jag har svårt att se att du själv i sammanhanget skulle välja det ? 😅

Det var mer svar varför man övht valde något annat än potatisprotein/lucern/olja. Att det kan finnas anledningar man behöver kolla på annat. Inte specifikt det som diskuterades.

Jag tycker det är bra det kommer nya foder och särskilt intressant med ett med hampa. Men prislappen gör att jag skulle behöva vara redigt desperat om jag skulle prova köpa en säck sånt där..

Samtidigt så om man har råd, hästen gillar det och det passar i foderstaten ser jag inga större problem om man vill ge det. Men det bör I 99.9% av fallen finnas annat som funkar lika bra och ger betydligt mer över i plånboken!
 
Det var mer svar varför man övht valde något annat än potatisprotein/lucern/olja. Att det kan finnas anledningar man behöver kolla på annat. Inte specifikt det som diskuterades.

Jag tycker det är bra det kommer nya foder och särskilt intressant med ett med hampa. Men prislappen gör att jag skulle behöva vara redigt desperat om jag skulle prova köpa en säck sånt där..

Samtidigt så om man har råd, hästen gillar det och det passar i foderstaten ser jag inga större problem om man vill ge det. Men det bör I 99.9% av fallen finnas annat som funkar lika bra och ger betydligt mer över i plånboken!

Men hittar du ett produktblad ang innehåll och värden?
Jag orkade inte leta vidare som sagt - men finns det är det ju en annan sak i sammanhanget om man hittat det?
 
Men hittar du ett produktblad ang innehåll och värden?
Jag orkade inte leta vidare som sagt - men finns det är det ju en annan sak i sammanhanget om man hittat det?

Värden står på hemsidan? Har dock inte mer än slängt en blick då värdena är fel för min häst och jag kan sätta alla mina besparingar på att hon inte skulle äta det...
Screenshot_20191023_212852_com.android.chrome.jpg
 
Innehåll står också såg jag när jag skärmdumpade. Essential är alltså rapsolja...

Så i princip hampaprotein med rapsolja och kryddor...

Screenshot_20191023_213343_com.android.chrome.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
317
Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
804
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 581
Senast: Freazer
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 829
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp