Bukefalos 28 år!

Era erfarenheter av Erlichia

pernilla_s

Trådstartare
Min mammas hund har/hade erlichia. Hon började halta och hade väldigt ont i kroppen. Hon fick behandling, men har börjat halta igen och verkar inte ha blivit helt bra.

Ni vars hundar haft erlichia har de blivit friska direkt?

Hur såg behandlingen ut för er?

Några bestånde men av sjukdomen?
 
Sv: Era erfarenheter av Erlichia

Jag kan inget om sjukdomen i sig o har inga egna erfarenheter. Men läste på en hemsida om en gårdshund som haft o det tog om. Enligt annan vet. var det felbehandlat o de gjorde om proceduren, på rätt sätt enligt denne.. nu är hunden frisk.

Kommer inte ihåg detaljerna men läs gärna själv i minidagboken på www.sokarens.se
 
Sv: Era erfarenheter av Erlichia

Jag kan inget om sjukdomen i sig o har inga egna erfarenheter. Men läste på en hemsida om en gårdshund som haft o det tog om. Enligt annan vet. var det felbehandlat o de gjorde om proceduren, på rätt sätt enligt denne.. nu är hunden frisk.

Kommer inte ihåg detaljerna men läs gärna själv i minidagboken på www.sokarens.se

kollade sdan då det kan vara svårt att hitta där.. fann detta:

"Efter att ha fått en second opionion från en mycket erfaren uppfödare, som dessutom haft veterinärklinik i många år, så var medicineringen Hallon fick i maj långt ifrån tillräcklig. Hon åt då Ronaxan i 15 dagar när hon egentligen skulle ätit i minst fem veckor."

Efter ny 5 veckors medicinering blev hon helt frisk. Kanske åt din mammas hund också en kortare kur?
 
Sv: Era erfarenheter av Erlichia

Jag vet inte exakt hur länge de behandlade, men jag är ganska säker på att det var minst 4 veckor iaf. Jag får fråga mamma när jag pratar med henne.

Hon bad mig kolla upp lite om erlichia, då hon är orolig för hunden speciellt nu när hon fått tillbaka symtomen.
 
Sv: Era erfarenheter av Erlichia

Jag har tyvärr bara hört om en som fått detta på sin hund. Det var min kursmedlems hund. Han fick det och behandlades. Symtomerna och värdena blev bättre i några månader men sn kom haltandet tillbaka och han blev allt sämre. Det gick ganska fort andra gången och han fick tyvärr.

Nu betyder det absolut inte att er hund inte blir bättre utan detta är bara den enda jag hört om somhaft detta.- Jag håller tummarna för er och hoppas den mår bättre snart.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
818
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 534
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 848
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp