Era mest värdefulla föremål

Oj, ja ni är väldigt lika! Vad fint att ha både halsbandet och att kunna se pappa i spegeln när du ser dig själv. Då är han alltid med dig. ❤️
Haha, ja! En gång kom en av stans alkisar framvinglandes och bara ”du är Tobbes tös, det ser jag!” innan han vinglade vidare.

Jag önskar att jag hade något lika viktigt från mamma och mormor. Jag har ett förstorat foto med mig och mormor på väggen och så har jag hennes tennbestick och Sölvehyttanglas, men det är ändå inget som är kopplat till henne på samma sätt som halsbandet är till pappa för han tog i princip aldrig av sig det förrän jag fick det. Hennes kristallkrona har jag också kom jag på, och lite kläder
 
Senast ändrad:
Jag har massor av prylar men inget som betyder extra mycket för mig. Skulle väl möjligtvis vara bilen pga den frihet den ger mig men det behöver inte nödvändigtvis vara just den bilen jag har nu.

Mina hundar däremot :love: Men de räknar jag ju inte som föremål.
 
Vad intressant att läsa hur olika alla är och se era fina och värdefulla minnen!

Jag började tänka lite av denna tråden och om man bortser från djuren så är det nog bara halsbandet och alla foton som jag inte skulle klara att förlora. Fast mina minnessaker från hundarna hade nog varit rätt tufft också. Jag ska fixa varsin minnesask till dem där jag kan lägga allt. Marsvinen har jag inte direkt några personliga saker ifrån eftersom allt har använts till alla på ett annat sätt än vad hundarnas har gjort, men alla foton på dem är värdefulla! Jag tror att jag har foton på alla marsvinen jag har haft. Det är eventuellt någon omplacering som bara varit på genomresa som inte har fastnat och så Felicia som jag inte har något vuxenfoto på, men jag har iallafall några bebisfoton på henne
 
Mitt första gosedjur som är som nytt förutom ett borttappat halsband.
Har även glasprydnad jag fick välja från morfar antingen precis innan han gick bort eller strax efter. Den håller jag kär och tycker fortfarande väldig mycket om.
En orange sak med sjögräs och en sjöhäst i❤️
 
Vet man hur man gör går det rätt snabbt :) Jag var väldigt fascinerad av den typen av ringar i övre tonåren så har två själv.
Ja, vi lyckades googla oss fram till hur man skulle göra till slut 😅 De är väldigt häftiga och jag gillar symboliken i dem för de som har varit på utlandstjänst
 
Ja, vi lyckades googla oss fram till hur man skulle göra till slut 😅 De är väldigt häftiga och jag gillar symboliken i dem för de som har varit på utlandstjänst
Bra jobbat :) Det finns lite olika symboliker och förklaringar för dem, alla är inte lika trevliga 🙈
 
Min bror råkade ha isär sin. Det var ett mindre äventyr att få ihop den igen 😅
Det är inte superenkelt att sätta ihop en med fyra band. Har man åtta är det inte lättare. :)

Nu gick min sönder för några år sen. Banden är så tunna att de gick av. Så jag var tvungen att låta guldsmeden sätta ihop ringarna.
 
Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar.

Vad är era mest känslomässigt värdefulla föremål? Smycken? Hus? Kramdjur?

Mitt är ett halsband i guld från pappa. Jag har det alltid på mig trots att det nog egentligen borde ligga i ett bankfack eller iallafall på ett säkert ställe hemma, men genom halsbandet så finns han alltid hos mig och jag går ofta och rör vid det eller håller i det utan att tänka på det. Jag tar bara av det när jag färgar håret för att det inte ska få färg eller blekmedel på sig och bli förstört.
Jag och pappa på bilden och han har halsbandet på sig. Jag är också den av alla sex syskonen som är allra mest lik honom.
Visa bifogad fil 138190
OT, men exakt en sån soffa är jag uppvuxen i! Jag tror mina föräldrar fick den i förlovningspresent... :heart

Den stod i vardagsrummet när jag var riktigt liten, och var där jag och pappa sov när jag var för sjuk för att sova liggande.

I nästa hem blev den omklädd och förpassad till gillestugan.

När jag och min första sambo flyttade ihop fick vi ta över den, och den blev hårt sliten av flera kullar kattungar innan den gick i graven. Då var den väl nästan 30 år.
 
IMG_4810.jpeg

Bortsett från barnens teckningar och slöjdade saker (det är det värdefullaste jag har), foton och min förlovningsring är detta mina mest värdefulla saker.

Klänningen är min sons examensarbete och hänger på väggen här hemma.
En växt kanske inte är en sak direkt men denna dr Westerlund härstammar från en ledsen liten planta som jag tog med mig från min farmors dödsbo ❤️
Ringen fick jag av mina barn i 40-årspresent.
Armbandet fick jag av min man i 40-årspresent. Jag har också ett halsband som jag fått av honom som jag aldrig tar av mig.
 
Visa bifogad fil 138497
Bortsett från barnens teckningar och slöjdade saker (det är det värdefullaste jag har), foton och min förlovningsring är detta mina mest värdefulla saker.

Klänningen är min sons examensarbete och hänger på väggen här hemma.
En växt kanske inte är en sak direkt men denna dr Westerlund härstammar från en ledsen liten planta som jag tog med mig från min farmors dödsbo ❤️
Ringen fick jag av mina barn i 40-årspresent.
Armbandet fick jag av min man i 40-årspresent. Jag har också ett halsband som jag fått av honom som jag aldrig tar av mig.
Gud vilken läcker klänning! Den förstår jag att du vill ha framme.
 
Min vigselring av två anledningar, dels så klart för att det är min vigselring men mest för att det även är min morfars vigselring(den gjordes om för att passa mig) :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp