Bukefalos 28 år!

Erat bästa hackamore"tips"?

Sv: Erat bästa hackamore"tips"?

Jag har den här varianten av ponnyhack alltså remmarna tänker jag på nu, skänklarna är ju samma och så har jag tagit bort läderremmen på baksidan och ersatt med en pelhamkedja och satt små karbinhakar i varsin ände därför går det att knäppa under tygeln. Jag hade ett sådant hack som cili hade men dom remmarna är så svaga så det gick av över ett hinder :eek: Har hört flera som det hänt för så därför letade jag efter ett med starkare remmar och eftersom man nu inte längre får tävla med ludd över därframme så får man ju ha något som ser snyggt ut.

hackamore1.jpg
 
Sv: Erat bästa hackamore"tips"?

Tur att min ponny inte är så stark och mest går på lösa tyglar i hack ;)
Men absolut viktigt att tänka på, alla hästar är ju inte som min!

Måste passa på att påpeka att det finns olika varianter av skänklar också. Jag har ett till hack i min samling, men det vet jag inte om jag vågar sätta på en häst igen. Jämför man skänklarna på båda min hack så är nämligen det ena paret ungefär hälften så tjocka och började rosta väldigt tidigt. Jag har även försökt bända i det och att det då gav vika, vilket inte hände med de tjockare skänklarna. Skulle inte bli förvånad om det skulle gå av om hästen rycker till :crazy: .
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp