Bukefalos 28 år!

Erat sämsta köp?

strawberrysylt

Trådstartare
Lite inspirerad av trådarna om misslyckanden...

Ja, helt enkelt som rubriken lyder: Vilket/vilka är erat/era sämsta köp? Stort som smått.

För egen del är det nog när jag köpte ett terminskort på simhallen och gick dit typ 2 ggr...

Och när jag inte kunde säga nej till en dörrknackare och råkade köpa några värdelösa lexikon för typ 800:-... dyrt för en student i 17-årsåldern.

Det är de första jag kommer på nu iallafall...
 
En termometer för hästar.
Fungerar jäkligt dåligt, står att det är lågt batteri trots att det är helt nytt. Skruvarna var värdelösa, så jag har fått bryta upp den för att byta batteri.
 
Mitt gymkort. När jag tränade hade jag roligt, men det är så ovärt att betala när man inte hinner gå dit på hundra år. Ska köpa utrustning så att jag kan träna hemma när jag hinner istället.
 
Jag köpte en bil som bara var värd 30 t kr som jag köpte för 82.. De fick visserligen, efter turer med advokater och verkstäder, köpa tillbaka den och betala lite extra, men det tog sån jääääääkla tid, och en massa energi och jag hade ju ett tag två olika bilar, vilket inte är helt lätt när man bor i sthlm och dessutom hade den ena avställd i väntan på att få igenom mina krav. Tack och lov att pappa hade en extra parkeringplats.
 
En digital termometer som behöver några skumma batterier som inte går att få tag på i Sverige.
 
Mitt sämsta köp måste vara den sadeln som aldrig kom.

Brukar vara noga med att kolla upp säljare, men den här gången var vettet som bortblåst.
Jaja, hon blev iaf dömd i domstol och ärendet ligger hos kronofogden. Några pengar tror jag inte att jag kommer få tillbaka men det får ligga kvar där :)
 
Gymkort...say no more. Trodde att jag skulle bli motiverad att träna pga av kostnaden men inte. Sen glömde jag att säja upp kortet i tid så det löpte ytterligare ett år.

Säsongskort till friluftsbadet. Usel sommar med regn och kyla. Det blev inte många besök.
 
Inte jag som betalat dock men ändå...

- Volvo 940 -97. Hade maj-oktober 2015. Jättefin. På pappret. 1 tidigare ägare, 16 500 mil och alltid gått igenom alla besiktningar. Yeah, right... ABSen hade rasat och ABS-lampan var urdragen. Besiktigad av grannen (visserligen på firma, men ändå) de senaste åren. Alla protokoll var förfalskade (!), serviceboken likaså. Bilen hade aldrig någonsin ens varit servad (!). Hela bilen, som var vit, verkade doppad i något tipp-ex liknande, för under det vita kladdet som började flagna efter någon månad, var bilen helt sönderrostad. På slutet rasade även bränslesystemet, så att bilen inte ens startade. Vi köpte den tyvärr för 18 000 kr. Såldes på 1 h (!) till ett grabbgäng i åldern +2-5 år som mig från Östergötland, för 7 500 kr. Dessa renoverade upp den till absoluta top-notch skick och åkte mycket med den på olika typer av events och träffar, pappa träffade de bl.a. långt senare på något event här uppe i Sthlms-trakten. Dessvärre frontade ägaren med en älg på väg till jobbet i slutet av februari, och allt fram t.om. vindrutan blev totalt krossat och pulveriserat. :( Lyckligtvis klarade sig föraren/ägaren så gott som oskadd iaf! :heart Således finns inte min gamla "Doddan" mer.

- Christ Comet Deluxe -06. Hade maj-juli 2018. Ett jättefint och modernt hästsläp. Hade toppenventilation, öppningsbara fönster, stor sadelkammare och allt man kunde önska... Dessvärre hatade H.H släpet av någon anledning, och vägrade till sist gå in i det. :( Troligtvis för att baklemmen var så hög, och inte riktigt "gick ner i marken" utan var typ 40 cm upp även på lägsta, samt att det var bullrigt invändigt. Som grädden på moset hade den bara lastvikt på 580 kg - möjligen något snävt när H.H väger 540-550 kg i sig självt och man har all packning i sadelkammaren... Såldes dock med 500 kr vinst och nya ägaren verkar ha stor glädje av det!
 
Måste nog vara Telia och Hebi B aktierna. Hebi konkade ett tag därefter och Telia gick ju ner till en tredjedel av försäljningsvärdet.
 
De senaste åren är det nog ett par adidas. De var för mjuka i hälen för mina överrörliga leder vilket jag inte insåg förren jag hade använt dem ute. En god vän blev dock glad :)
 
Har säkert många I bagaget, men det första jag kom ohh tänka på är när jag var typ 16 och inte kunde säga nej till en säljare som sålde på mig värdelös Nagel polering. En svamp med fyra olika ytor som man skulle polera naglarna med.
Betalade ca 500-800 kr för prylen som användes max fem gånger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp