Bukefalos 28 år!

Erat sämsta köp?

En westernsadel jag fyndade på tradera. Jättesnygg med mockasits och i fint skick 😃
Jag anade oråd när paketet kom och vägde kanske 2-3 kg och var bara lite större än en stor skokartong. Jag trodde jag blivit blåst men i paketet låg en bedårande barnsadel som min tvååring skulle älska. 😍
Helt värdelös för mig dock så den behöll jag inte.
 
Jag har en enorm samling nagellack och nail art-tillbehör som ackumulerat över ett par år i samband med depression. Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar det faktiskt rör sig om men det är garanterat mer än 15 000 kr. De flesta lacken är bara använda en gång. Andrahandsvärdet är i princip obefintligt och det är bökigt att bli av med. Står just nu i en byrå i min lägenhet och stör mig konstant. Vill egentligen bara slänga allt men det är så svårt med tanke på alla pengar som spenderats.
 
Alla par skor jag köpt som varit liite för små.
Det har ingen betydelse hur billiga skorna är, hur förälskad jag blir i dem och att det är sista paret, min fötter kommer inte magiskt att bli mindre.
Jag har dock lärt mig nu... tror jag iaf :cautious::D
 
En tv. Den var en HD-ready (ja, längesen) med två scart ingångar och en hdmi ingång. När jag fått hem den visade det sig att den hade, vad jag förstått av att läsa på forum "blödningar i röda kanalen". Det betyder att så fort något är rött på skärmen är det skrikigt RÖTT!, finns inga nyanser i det röda, och liksom blöder ut litegrann på resten av bilden. Helt otittbart.
Någon månad efter kom riktiga HD tvs.

Den är kvar, jag tittade på den en gång och den har sedan dess stått på sin hylla och mest varit ivägen. Min kära mamma är fortfarande irriterad på att jag inte sa något så hon kunde hjälpa mig att reklamera den...
 
Köpte en canvas på nätet som såg så häftig ut. När den kom såg den bara billig ut. Kommer nog aldrig att sättas upp 🙄
 
Min fd häst som kostade mig en sexsiffrig summa som jag hade tagit privatlån för att köpa! (Till mitt försvar gick jag på SSRI, vilket jag tydligen inte tål då det slår ut mitt konsekvenstänk) Han gav mig sex brutna revben och en punkterad lunga på premiärritten och premiärritt nr 2 blev jag trampad i ryggen och fick muskelskador som jag fortfarande känner av.
Jag vågade inte rida honom efter det och han såldes efter ett år ungefär. Sista halvåret stod han hos min dressyrtränare. Har suttit på en häst en gång sedan olyckorna och har inget intresse av ridning kvar. Har blivit så rädd att jag är rädd även i hantering numera.
Så helt klart mitt sämsta köp, som påverkat mitt liv rätt mycket. Både ekonomisk, psykiskt och fysiskt.

(Olyckorna var inte hästens fel såklart. Han är en helt fantastisk individ, en riktigt 100-poängare som kommer kunna gå långt i alla discipliner, men han var för svår, för känslig och för ung för mig. Nu har han hamnat helt rätt hos en ryttare som älskar honom och som jag litar på. Så han fick det jättebra!)
 
En grill och ett tält. Båda ligger i källaren, oöppnade. Vi skulle ju campa och mysa. Vi tycker båda att det är för meckigt och gillar hotell och färdiglagad mat bättre på våra resor. :D Sakerna ligger kvar i källaren för eeeeen daaag ska vi ju campa "på riktigt". Haha!
 
En symaskin. Jag, som avskyr att sy och är dålig på det fick för mig att jag minsann skulle lära mig. Då, när jag var hemma med två barn under 2 års ålder OCH pluggade heltid OCH pluggade inför jägarexamen skulle jag alltså lära mig sy också. Verklighetsförankrat :angel::idea: iallafall så slet jag en hel kväll med att byta ett blixtlås i mannens favoritjacka. Bröt av samtliga nålar som hörde till symaskinsf*n. Resultatet blev dock faktiskt ok och jackan används än idag, +6år senare. Men symaskinen åkte in i ett skåp efter detta event och har aldrig mer plockats fram :angel:
 
Jag har en enorm samling nagellack och nail art-tillbehör som ackumulerat över ett par år i samband med depression. Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar det faktiskt rör sig om men det är garanterat mer än 15 000 kr. De flesta lacken är bara använda en gång. Andrahandsvärdet är i princip obefintligt och det är bökigt att bli av med. Står just nu i en byrå i min lägenhet och stör mig konstant. Vill egentligen bara slänga allt men det är så svårt med tanke på alla pengar som spenderats.
Skänk det till närmsta ungdomsgård? De borde bli JÄTTEglada (det skulle jag bli om någon gav det till vår ungdomsgård) och du får känna dig god som glatt någon!
 
Jag har en enorm samling nagellack och nail art-tillbehör som ackumulerat över ett par år i samband med depression. Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar det faktiskt rör sig om men det är garanterat mer än 15 000 kr. De flesta lacken är bara använda en gång. Andrahandsvärdet är i princip obefintligt och det är bökigt att bli av med. Står just nu i en byrå i min lägenhet och stör mig konstant. Vill egentligen bara slänga allt men det är så svårt med tanke på alla pengar som spenderats.
Jag gjorde mig av med en massa nagellack efter att äntligen ha insett att det varken är eller kommer att bli min grej. Lade foto på dem i en skänkes-grupp på Facebook och blev glad när någon till slut nappade. Tog det som ett tecken på att min smak kanske inte är helt usel ändå. Sen bad hon mig att mötas nere vid kollektivtrafiken där hon hade lättare att hitta, eftersom hon är blind.
 
Jag har en enorm samling nagellack och nail art-tillbehör som ackumulerat över ett par år i samband med depression. Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar det faktiskt rör sig om men det är garanterat mer än 15 000 kr. De flesta lacken är bara använda en gång. Andrahandsvärdet är i princip obefintligt och det är bökigt att bli av med. Står just nu i en byrå i min lägenhet och stör mig konstant. Vill egentligen bara slänga allt men det är så svårt med tanke på alla pengar som spenderats.
Åh igenkänningen på detta! Har dessutom hört att de mår bra av att bo i kylskåpet så hela dörren är fylld av sånt som borde till tippen!
 
Jag gjorde mig av med en massa nagellack efter att äntligen ha insett att det varken är eller kommer att bli min grej. Lade foto på dem i en skänkes-grupp på Facebook och blev glad när någon till slut nappade. Tog det som ett tecken på att min smak kanske inte är helt usel ändå. Sen bad hon mig att mötas nere vid kollektivtrafiken där hon hade lättare att hitta, eftersom hon är blind.
Å herregud vad jag skrattar!
 
Jag grämer mig fortfarande över att jag på en resa i spanien blev tvingad att köpa en dyr och skitful glaspryl efter att ha råkat stöta till locket så att den trillade och gick sönder.
Jag klev ur butiken, la paketet på marken och hoppade på den...

De senaste åren har jag nog bara ångrat ett dyrare köp och det är min dykflaska, den är för liten. ;( 8lit 200 barn räcker inte riktig 30 minuter ens.
Jag måste köpa en något större även om det innebär att jag knappt kan lyfta aset.
 
En barbackapad, en riktig i fårskinn och lite uppbyggd sits, kostnad x antal 1000kr.
Såg framför mig hur vi kunde mysa runt i den där på vintern, och jag skulle slippa slå ner röven i en iskall sadel, och det vore ju såååå bra att träna upp balansen ytterligare.

När jag väl fick hem den så slog det mig att herr ponny är ganska duktig på tvärnitar, helomvändningar, hoppa 2 meter åt sidan, och att lägga i backen i en imponerande hastighet... :meh:

Sparade den i några månader UTIFALL, sen sålde jag den helt oanvänd med 1000kr back när jag insåg att jag blivit alldeles för gammal för sådan spänning den skulle ge. :nailbiting:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp