Erfarenhet av teryleneträns?

L

LuddeLump

Funderar på att köpa ett träns i terylene till shettisen. Nån som provat? Fördelar/nackdelar.
 
Fördelen är att det inte blir lika stelt som plastträns på vintern.
Fördelen är att du kan tvätta det i maskin om det blir smutsigt.

Nackdelen är.....?
Jo, vänta, det var visst någon som fick lite skav bakom ena örat. Men det löste sej med att tränset tvättades oftare och lite ludd på nackstycket.
 
Jag har ett i terylene(eller nylon är det väl,samma sak?). Det är från www.distansritt.nu
Har inget negativt att säga om det alls. Använder det dock bara på distansritt tävlingar = några ggr/år. Så ev skav kan jag inte uttala mig om.
 
jag har ett syntetträns från Big Horn och det är helt ok. Lätt och ger inga skav... Dessutom är det lätt att tvätta när det behövs!
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
594
Senast: super
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
526
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Habina
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp