Erfarenhet av teryleneträns?

L

LuddeLump

Funderar på att köpa ett träns i terylene till shettisen. Nån som provat? Fördelar/nackdelar.
 
Fördelen är att det inte blir lika stelt som plastträns på vintern.
Fördelen är att du kan tvätta det i maskin om det blir smutsigt.

Nackdelen är.....?
Jo, vänta, det var visst någon som fick lite skav bakom ena örat. Men det löste sej med att tränset tvättades oftare och lite ludd på nackstycket.
 
Jag har ett i terylene(eller nylon är det väl,samma sak?). Det är från www.distansritt.nu
Har inget negativt att säga om det alls. Använder det dock bara på distansritt tävlingar = några ggr/år. Så ev skav kan jag inte uttala mig om.
 
jag har ett syntetträns från Big Horn och det är helt ok. Lätt och ger inga skav... Dessutom är det lätt att tvätta när det behövs!
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Habina
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
662
IT & mobiler Min hv har infört denna app men jag har inte laddat ner den än för jag vet inte om jag behöver den. Så undrar om nån här använder den...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp