Erfarenheter av Bates Caprilli sadlar?

Andorra

Trådstartare
Har provat en Bates Caprilli Cair på min häst och det var en av de skönaste sadlar jag suttit i. Förhoppningsvis passar den även min häst. Vad har ni för erfarenheter av dom sadlarna? Hållbarhet osv

Sv: Erfarenheter av Bates Caprilli sadlar?

Jag har ridit en del i en äldre sån, helt underbar.
Den är inte särskilt välskött, men ändå i jättebra skick

Tycker inte lädret är särskilt bra i dessa sadlar,fa de bruna blir snabbt fula!
Har provat både hopp och dressyrsadlarna och mig passade de inte!
Hjälpte en kompis att sälja hennes dressyr och den var svårsåld,trots att den bara var lite använd,max 20 ggr,fick hon bara ut halva nypriset!

värsta sadeln jag suttit i nånsin, så sjukt bred i midjan..
jag sålde den illa kvickt. :p kvaliten är mittemellan, varken dålig eller bra, det är en mellanklass sadel.

men passar den dig och hästen så är det inget dåligt köp.

Jag har en Bates cair sadel till min häst, som är nästintill nyköpt. Än så länge har jag bara positiva erfarenheter, än en skön sadel som är nog bland det snällaste som finns mot hästens rygg.

Ska prova den en gång till men jag tror att det ska vara ett vidare järn i. Tyvärr är sadeln brun och jag vill ha en svart sadel. Tittade vad nya kostade och de verkar ligga på ca 10 600:- och den här kostar 9 000:- begagnad. Bättre att köpa en helt ny, då man får med garantierna. Den åkte fram lite men det kan bero på att järnet var lite smalt.
Puh, att det här ska vara så svårt.

Du kan köpa betydligt billigare än 9000kr beg. mellan 6000-7000kr är det vanligaste...

Jag tyckte också det var dyrt. Tur att den har fel färg så då behöver jag inte ens fundera.;)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
325
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 427
Senast: Elise4321
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
753
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka