Bukefalos 28 år!

erfarenheter av enögda katter?

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi fick operera bort ett öga på en av våra katter i måndags. Det är en katt som levt både ute och inne och fångat en del råttor och möss.
Jag har förstått att det oftast inte leder till några större problem - förutsatt god sårläkning osv. Men...

Vad har NI för erfarenheter av enögda katter?
Både vid sårläkningen och senare i livet?
 
Sv: erfarenheter av enögda katter?

Jag har volontärat mycket på katthem och där hade vi en gammal slagskämpe som de hade fått operera bort ena ögat på, han hade inga problem av det. Vår äldsta katt som är 24 börjar också se dåligt på ena ögat, han är dessutom döv...men han har inte heller några problem med vardagen. Fast han får vara innekatt sedan hörseln försvann i och med att han inte hör bilar t ex. Jag tror de klarar sig bra med ett öga. Hoppas att det går bra för kissen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 886
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 034
Senast: cirkus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
613
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 274
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp