Hur veta vilken katt man vill ha?

Nori, Eller Mrs Norris som jag kommer kalla henne har just kommit hem och går runt och inspekterar ägorna, nu äter hon lite så helt uruselt är kanske inte inte det nya boendet.

Först blev jag lite missmodig när jag skulle hälsa på henne där hon bodde för så fort jag kom in så for hon iväg och gömde sig längst in under en säng och ville inte alls komma fram, NOPE! men det visar sig att hon var rädd för att jag skulle ha en hund med mig. Efter en stund kom hon faktiskt fram och klagade högljudd till sin tillfälliga ägare (hon hade bara varit där en månad) och kelade med henne så tänkte jag att hon ändå är rätt förlåtande. Efter en stund kom hon fram och jag fick klappa på henne. Hon var inte direkt överlycklig över att hon blev instoppad i en bur och fick åka bil, men jag fick intrycket att det mest handlade om att hon blev sur över buren och inte så mycket själva bilåkande.

Jösses, jag har inte haft en katt på 20 år och har nu helt plötsligt en mycket bestämd DAM i mitt hem! Jag önskar lite att det inte hade behövt vara jag som stoppade i henne i transportburen, för hon är nog rätt sur på mig för det. Jag får försöka fjäska in mig. Men den tillfälliga ägaren verkade lite osäker på katter rent generellt och jag tänkte att det var lika bra att få det överstökat innan vi började flytta på hennes saker och så.
 
Nori, Eller Mrs Norris som jag kommer kalla henne har just kommit hem och går runt och inspekterar ägorna, nu äter hon lite så helt uruselt är kanske inte inte det nya boendet.

Först blev jag lite missmodig när jag skulle hälsa på henne där hon bodde för så fort jag kom in så for hon iväg och gömde sig längst in under en säng och ville inte alls komma fram, NOPE! men det visar sig att hon var rädd för att jag skulle ha en hund med mig. Efter en stund kom hon faktiskt fram och klagade högljudd till sin tillfälliga ägare (hon hade bara varit där en månad) och kelade med henne så tänkte jag att hon ändå är rätt förlåtande. Efter en stund kom hon fram och jag fick klappa på henne. Hon var inte direkt överlycklig över att hon blev instoppad i en bur och fick åka bil, men jag fick intrycket att det mest handlade om att hon blev sur över buren och inte så mycket själva bilåkande.

Jösses, jag har inte haft en katt på 20 år och har nu helt plötsligt en mycket bestämd DAM i mitt hem! Jag önskar lite att det inte hade behövt vara jag som stoppade i henne i transportburen, för hon är nog rätt sur på mig för det. Jag får försöka fjäska in mig. Men den tillfälliga ägaren verkade lite osäker på katter rent generellt och jag tänkte att det var lika bra att få det överstökat innan vi började flytta på hennes saker och så.
Så spännande! Får vi en bild på madam? :love: :D
 
Nori, Eller Mrs Norris som jag kommer kalla henne har just kommit hem och går runt och inspekterar ägorna, nu äter hon lite så helt uruselt är kanske inte inte det nya boendet.

Först blev jag lite missmodig när jag skulle hälsa på henne där hon bodde för så fort jag kom in så for hon iväg och gömde sig längst in under en säng och ville inte alls komma fram, NOPE! men det visar sig att hon var rädd för att jag skulle ha en hund med mig. Efter en stund kom hon faktiskt fram och klagade högljudd till sin tillfälliga ägare (hon hade bara varit där en månad) och kelade med henne så tänkte jag att hon ändå är rätt förlåtande. Efter en stund kom hon fram och jag fick klappa på henne. Hon var inte direkt överlycklig över att hon blev instoppad i en bur och fick åka bil, men jag fick intrycket att det mest handlade om att hon blev sur över buren och inte så mycket själva bilåkande.

Jösses, jag har inte haft en katt på 20 år och har nu helt plötsligt en mycket bestämd DAM i mitt hem! Jag önskar lite att det inte hade behövt vara jag som stoppade i henne i transportburen, för hon är nog rätt sur på mig för det. Jag får försöka fjäska in mig. Men den tillfälliga ägaren verkade lite osäker på katter rent generellt och jag tänkte att det var lika bra att få det överstökat innan vi började flytta på hennes saker och så.
Fjäsk går nästan alltid hem och tålamod.
Bjud på något oemotståndligt, vänj henne vid att du är i närheten. Lek med henne och låt henne förstå att hon inte kommer att behöva flytta fler gånger.
 
Nori, Eller Mrs Norris som jag kommer kalla henne har just kommit hem och går runt och inspekterar ägorna, nu äter hon lite så helt uruselt är kanske inte inte det nya boendet.

Först blev jag lite missmodig när jag skulle hälsa på henne där hon bodde för så fort jag kom in så for hon iväg och gömde sig längst in under en säng och ville inte alls komma fram, NOPE! men det visar sig att hon var rädd för att jag skulle ha en hund med mig. Efter en stund kom hon faktiskt fram och klagade högljudd till sin tillfälliga ägare (hon hade bara varit där en månad) och kelade med henne så tänkte jag att hon ändå är rätt förlåtande. Efter en stund kom hon fram och jag fick klappa på henne. Hon var inte direkt överlycklig över att hon blev instoppad i en bur och fick åka bil, men jag fick intrycket att det mest handlade om att hon blev sur över buren och inte så mycket själva bilåkande.

Jösses, jag har inte haft en katt på 20 år och har nu helt plötsligt en mycket bestämd DAM i mitt hem! Jag önskar lite att det inte hade behövt vara jag som stoppade i henne i transportburen, för hon är nog rätt sur på mig för det. Jag får försöka fjäska in mig. Men den tillfälliga ägaren verkade lite osäker på katter rent generellt och jag tänkte att det var lika bra att få det överstökat innan vi började flytta på hennes saker och så.
Varför har hon flyttat så mycket och bott så kort tid i sitt förra hem? 😿
 
Varför har hon flyttat så mycket och bott så kort tid i sitt förra hem? 😿
Jag vet inte riktigt varför hon inte kunde vara kvar där hon var innan ägaren som hade henne fick henne i september, men hon skulle vara sällskap åt deras katter men det hade inte funkat för hon hade varit alldeles för dominant. Hon behöver visst vara ensamkatt. Så nu var hon tillfälligt på ett ställe men de hade en familjemedlem med valp och om det tyckte hon INTE. Ägaren verkar väldigt mån om att hon skulle få det bra, de andra katterna hade av olika skäl varit mycket svårare att placera om tydligen, Norris verkar ju var i grunden rätt trygg och lätt att ty sig till människor.
 
Jag gjorde en variant på det.

Jag klippte min Norska Skogkatt och hon förvandlades till en knäkatt som sover bredvid mig varje natt, ligger på mig i soffan och spinner så fint.

Låt det aldrig bli varmt igen…
Smider planer. *gnuggar händer * imorgon har hemmets frisersalong öppet är det planerat. Dvs matte och husse skall köra med klipparen kan hända att 2 st kissar kommer emellan också.. husse höjde värmen nyss matte går nog och stänger av element och sänker pumpen...
 
Jag vet inte riktigt varför hon inte kunde vara kvar där hon var innan ägaren som hade henne fick henne i september, men hon skulle vara sällskap åt deras katter men det hade inte funkat för hon hade varit alldeles för dominant. Hon behöver visst vara ensamkatt. Så nu var hon tillfälligt på ett ställe men de hade en familjemedlem med valp och om det tyckte hon INTE. Ägaren verkar väldigt mån om att hon skulle få det bra, de andra katterna hade av olika skäl varit mycket svårare att placera om tydligen, Norris verkar ju var i grunden rätt trygg och lätt att ty sig till människor.
Nu ligger hon i knät och spinner!
1000015261.jpg
 
Det här blir nog jättebra, speciellt när jag lyckas lära mig vad det är hon vill när hon pratar! Ibland fattar jag att det är gos eller mat som gäller men ibland har jag verkligen inte nån aning om vad det är hon pratar om. På nätterna händer det att hon följer med in på toa och pratar, det är tydligen mycket märkligt av mig att gå på toa på natten för det gör hon inte dagtid. Jag hoppas att grannarna inte klagar :-) Det är lite av en chock för mig eftersom i två år har mitt hem i princip varit knäpptyst om det inte är jag som orsakar ljuden.
Än så länge är hon lite för morgonpigg för min smak, men å andra sidan mycket mindre hoppig och klättrig än jag räknade med - jag har inte behövt plocka bort en enda prydnadssak och bordet och köksbänken har hon bara varit uppe på en gång var (vad jag sett, hon for ner fort som attan när jag sa till henne). Jag har visat henne fönsterbrädorna genom att lyfta upp henne men hon är skeptisk.
Jag tänker "hund" mer än katt när det gäller aktivering/sällskap så jag är nöjd, tråkig är hon ju inte i alla fall.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 664
Senast: Asko
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 257
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 866
Senast: hundtant
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp