Eric LeTixerant.

Sorbe

Trådstartare
Är det någon som har någon av sadelgjordarna från det märket? Ska heta något på G också. Ska tydligen vara superbra sadelgjordar som används av många dressyrryttare i toppen, men att gjordarna knappt finns i Sverige. Drygt halva gjorden består av resår och är super på hästar som har problem med sadlarna, typ att hästen alltid surar vid sadling och liknande, som efter ett tags användning har slutat sura helt.

Jag är lite nyfiken på dem. De är franska gjordar vet jag.

Sv: Eric LeTixerant.

vet inget om märket, men den typen av gjord har tex devoucoux och forestier också.

testa att googla på sangle dressage.

Googlade lite snabbt, gjordarna är inte alls lika vad jag hittade. Sen har de jag skriver om 'kuddar' på insidan.

En kompis till mig har en sån (kanske inte från just det märket, men nåt franskt märke var det har jag för mig) som hon och hästen är jättenöjd med. Jag vet dock inte hur bra det är, känns som att resåren borde brännas rätt ordentligt mot huden om hästen svettas. Men det kanske det inte gör...

Jo, det borde det ju nästan göra, men det är 'kuddar' på insidan, det kanske skyddar?

Vad konstig den såg ut... Är "kuddarna" jättemjuka eller? Förstår inte riktigt vad de skulle ha för funktion... Ska den fungera som magplatta borde det ju vara bättre med en rejäl platta i läder istället.

Ja, de är jättemjuka. Det är väl kanske för att stabilisera hela resåren och samtidigt göra det mjukare för hästen, kan nog inte vara sååå skönt att ha så mycket resår hela vägen?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Har ett sto som har lite svårt sadelgjordsläge (sadel och gjord glider bak och ja sadeln är utprovad :)) och dessutom varit känslig för...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Centaur
·
T
Utrustning Nu är jag heldeprimerad över min sadel. Behöver lite input... Jag anser mig inte vara superbra på sadlar. Ser om de ligger...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Tuva-Li
·
Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 743
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III