Ersätta lamm?

Lillagoajag

Trådstartare
Hittade ett recept på en lamm-gryta, som jag skulle vilja översätta till vegetariskt, men jag har verkligen ingen aning om vad lamm smakar så jag har ingen aning om vad jag ska ersätta med... Kyckling brukar jag ersätta med quorn, men fungerar det för lamm också? Eller passar tofu bättre? Eller något annat?

Jag förväntar mig alltså inte att det ska smaka lamm, det vet jag ju ändå inte hur det smakar :P men jag vill att smakerna ska passa så det blir gott :)

Sv: Ersätta lamm?

Jag hade tagit kikärtor och så några grönsaker, kanske spenat, blomkål och morot eller vad man nu gillar. Det smakar ju inte lamm, men det verkar enklare att helt enkelt göra en grönsaksgryta med samma kryddning. :)

Tror också det blivit gott! :d

Men vill du ha något så tror jag att quorns strimlor (dom mörka), eller något liknande från andra märken, hade varit goda i den!

Under den perioden jag åt quorn så brukade jag göra en gryta med samma kryddning som den du länkade (använde bitar).

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: MiaMia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 428
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka