ersättning för Benskydd Equi-Guard® neoprene

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BE-lampela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 835
B

BE-lampela

god dagens!

Jag använder just nu Benskydd Equi-Guard® neoprene men jag skulle vilja ha ett par skydd som har samma funktion och stöd men lite lättare att sätta på. eller som är lite snyggare illafall;).

någon som vet vart sådana kan köpas? länka gärna!

Sv: ersättning för Benskydd Equi-Guard® neoprene

Vad ska de skydda mot?

Jag föredrar helt klart en klassisk neoprenedamask med hård skål på insidan. Hööks art. nr 610606, t.ex.

Ska ge bra stöd, och sydd för senor och kotor...:)

Trampar hästen igenom så att den får sår på kotorna?

Om inte så tror jag att de vanliga damaskerna gör sitt jobb helt OK. Annars är det väl nästan bara lindor som motsvarar eller t.o.m. skyddar bättre än de du redan har. Och då är det ju genast lite mer bök att få på dem istället.;)

nej hon trampar sig inte på kotorna. det händer ibland när hon varit i hagen med brodd. men aldrig när man rider. men hon kan slå emot rätt så rejält ibland.

Fast jag menar inte om den trampar/slår sig på insidan av benen, utan om den är så vek i kotorna att baksidan går i backen när hästen sätter ner och belastar benet? :D

Det är ju i princip bara då man specifikt behöver ett skydd som går runt kotan på det sättet, annars får du skydd från vanliga damasker.

nej det gör den inte! :D

Eller när man (som jag) rider ut mycket i terräng och vill undvika sår från pinnar och dylikt :D Bara ett litet tillägg.

Jag använder denna typ utav skydd, heltäckande. Älskar dem, kommer inte in någon smuts som skaver och sitter som en smäck. Mina är märkeslösa, har även dynghöga bak.

benskydd.png

(Halvkass bild)

Finns annars lite varstans, bl.a. Hööks och Börjes har dem. Professionals choice har också, betydligt vassare i pris och kvalitet.

ska pröva med damaskerna du gav förslag om.. :D

Tack för all hjälp!
ska diskutera lite med ägaren av hästen som haft henne sen hon var 3 år.. jag är halvfodervärd, men står för all träning. och just skydden har jag problem med varje gång! tycker de är klumpiga att sätta på.. ursh och fy! men guh så bra de är när de väl sitter, som sagt ovan, det kommer inte in någon smuts alls!.. annars får jag stå ut med skydden ändå eller till och med linda benen istället.. it´s a hard work work att ha häst.. men guh så roligt det är! :D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 444
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: valy
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 525
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka