Eskadron allround benskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Therese
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 457
Sv: Eskadron allround benskydd

kan int se :( står typ att man mst va medlem lr nåt

flexisoft cross country ska tydligen vara rätt tunga så då är de andra bättre

Kan tyvärr inte se bilden, men jag antar att du menar dom "vanliga" Eskadronen??

Isåfall, som sweep säger så ska Cross Coutry vara rätt så tunga. Och dom andra väger som normala skydd, eller vad man ska säga!:p
Jag skulle tagit dom vanliga.

Eller så kan någon som ser bilden lägga upp en annan bild på skydden så jag menar rätt skydd??;)

Nu ser jag bilden!:)

Men ojj, dom har aldrig jag sett innan.:eek: Efter eller vad...??:o

Har tyvärr inga erfarenheter av dom, men det finns säkert andra som har det!:)

*kl*

Aldrig sett innan! Intressant :)

Men jag har köpt Cross Country som jag ska ha till vardags. Vadå tunga? Visst om man rider flt så rekomenderas de inte eftersom man vill ha superlätta skydd som inte blir tunga av vatten där (och som skyddar way much more än eskadron...). Men de är precis likadana som de vanliga förutom "lappen" på framsidan, så mkt skillnad har jag svårt att tänka mig att det blir att det stör vardagsridning....

Nej, dom väger säkert lika mycket som vanliga gör. Men jag har för mig att det egentligen ska vara fältävlans skydd, och det är nog där folk säger att dom är tunga, jämfört med te.x NEW.

Men som vanliga skydd är dom nog jättebra.

*ändrar min uppfattning om skydden, liite*:p

Jag letar själv efter nya vanliga träningsskydd och har tittat lite på dessa. Jag tycker att de skyddar bra för sträcksenan (om jag inte minns fel är det en hårdare skiva runt) vilket ju är bra och man tänkt hoppa med dem och vill ha bra skydd mot bommar och tramp. Ser ut att ha relativt bra passform också. Däremot tycker jag att de verkar lite stora och klumpiga, har för mig att de väger lite mer än vanliga ex. senskydd. De är inte riktigt ändamålsenliga vad jag vill använda mig av. Jag har som sagt, aldrig provat dom på hästen utan bara tittat på dem i olika butiker.

Jag har inte sett dom "live" men på bilderna tycker jag också att de ser lite klumpiga ut. Det känns som cross country- skydden har lite säkrare knäppning dessutom.

Skydden är jättebra. Sitter som gjutna på benen och skyddar mycket bra eftersom dom täcker benen bra. Är mycket nöjd med mina. Dom är dessutom mycket lätta att hålla rena.

Liknande trådar

P
Utrustning Min häst behöver skydd bakåt på kotan, har nu Eskadrons senskydd för fram på bakbenen, hon trivs med dem, men de börjar bli gamla. Har...
Svar
11
· Visningar
1 066
Senast: lady_vip
·
M
Utrustning Hej, Jag suktar efter Eskadron Allround Benskydd. Är det ngn som har köpt sådan och vad tycker ni? Funkar de både för dressyr...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: Havregryn
·
Utrustning Dessa föll jag för direkt :d när jag såg dem på bild och läste om dem...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: borienburk
·
N
Utrustning Är på jakt efter skydd att ha på dressyrträningarna, när man inte ids linda... Har sett nåt som ser ut som mjuka damasker, verkar vara...
Svar
18
· Visningar
1 682
Senast: High Noon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka