Eskadron benskydd- storlekar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 3 077
C

Chebban98

Har en snabb fråga, hur är Eskadron bensydd i storlekarna?
Jag har ett vbl på 157, tunna ben. Tror ni att storlek ponny bli för litet eller kan de passa?

Tacksam för svar!

Sv: Eskadron benskydd- storlekar

min arab på 157 och mitt varmblod på 154cm har båda eskadron i strl ponny, och dom sitter perfekt.

Till mitt halvblod på 158 hade ponny aldrig räckt till höjdmässigt.

nej men hästar är ju olika. på båda mina har jag ponny skydd av både eskadron, equi-guard, lamicell, hampa osv. alla passar bra. cob och full är däremot för långa, och för vida.

ponny är pyttesmå, kan aldrig tänka mig att dom kan passa mer än c-ponnys...

Shit, dina hästar måste ha jättekorta ben... eller så är det min som har långa ;)

största problemet är nog att dom har väldigt smala ben, så större storlekar blir alldeles för vida.
visst ponnyskydden skulle väl kunna vara kanske 1cm högre men jag har hellre en aning för korta än att dom är för långa och skaver i "knävecket" vilket större storlekar gör.

mitt sto på 156 har full på sina eskadron och de är precis lagom!
Hon har iof "normalgrova" ben, men jag tror hon skulle kunna ha dem även om hon hade smalare ben.

Tack för alla svar.
då kanske inte inte är så mkt att hurra för då.
För en del benskydd är ponny bra till honom, men andra är ju ponny typ b-c ponny :) de va därför jag undrade.
Ska jag sattsa på cob om jag ska ha Eskadron då?
Frågan är bara om dem blir för vida till hans små spättben. :p

Tror faktiskt inte att de har cob tyvärr, jag har aldrig sett det.
Isåfall hade jag nog beställt det till min också...
Såhär sitter strl full på henne:

skydd.jpg

Och såhär ser hon ut i kroppen annars:
13ejanuaridressyr044.jpg

okej, de tog jag nästan för givet att ett så stort märke hade cob.. hm, men jag hittar inte heller cob.

aja. får vänta o se. :)

eskadron i stl full tkr jag är små i storleken, så tror nog det skulle passa ändå :)

varför inte bara mäta skydden i affären och jämföra med dina gamla eller mäta på baksidan av benet?

Kan ha mina full senskydd både på en jätte på 178 och min lilla foder näst med pinnsmala ben

Flash har fulle på sina o han är ju mindre så jag tror det blir bra :)

Tack alla för era svar!! :bow:

varför inte bara mäta skydden i affären och jämföra med dina gamla eller mäta på baksidan av benet?

för att jag sitter i skåne och o hästen och benskydden bor hos mamma på gotland :p Så jag funderade om jag skulle köpa på internet o ta med när jag ska dit på lovet.

som tidigare nämnt i denn trd, så har de inte cob.

Vad jag vet är den enda skillnaden på full och cob bredden, och inte höjden.
(hoppas du förstår vad jag menar)

hej jag har pony till pålle =)

litet väldigt ädelt/smäckert korsningsfullblod med super smala ben runt 1, 55 i manken...

passar henne super men som sagt hon har väldigt smala ben

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
395
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: VincentM
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka