Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet inte hur pikosoftbootsen ser ut, men jag har eskadronboots och ja, jag tycker de är små...
Min häst har 1-or eller 0-or i skor fram (minns inte vilket) och hon har strl L. Hade kunnat ha XL. Speciellt är de trånga i karleden.
Kan visa en bild...
Jag har både pikosoft och de med fårskinn.
Pikosoft tycker jag är rätt normala i storlek, men de med fårskinn är jättestora, alldeles för långa, min häst har iofs bara dem när han går på gräs (med broddar) och då är de lagom långa
bara för att din har 4or runt om betyder det ju inte att hästen behöver xxl i bootsen. Lite beror ju på hur bred den är runt kotleden. Även fullblod med pinniga ben kan ju ha dasslock till hovar. Beror ju lite på om hästen är trångskodd eller inte också.
jag har eskadronbootsen med fårskinn, och dom är jättesmå i storlekarna tycker jag. Mazarin har inte speciellt stora hovar, så jag köpte först i storlek M, men dom var alldeles för små, så då bytte jag till L men dom är oxå på gränsen till för små, så hon skulle egentligen behöva storlek XL. och mazarin är 1.66 hög, och har inte någe speciellt stora fossingar.
Jag har precis köpt ett par sådana. Jag tycker att de var små i storlekarna, beror väl i och för sig vad man jämför med. Men globus neopren boots är M lagom och i eskadron bootsen är det L som gäller. Så man får gå upp en storlek.
Kardborren är för övrigt värdelös. Jag har fått lämna in alla 4 fårskinnsboots till sadelmakare som sytt fast dem 2 gånger. Eller om det var skomakaren, nån var det iaf
Skola & Jobb Jag tror inte att läkaryrket ligger så mkt bättre till gällande stress, sjukskrivningar, obekväm arbetstid och jourer? Däremot är säkert...