Eskadron boots

Centaur

Trådstartare
Hur är dom i stl? Har hört att dom är små men Hur små? Är Pikosoft bootsen jag är intresserad av isf...

Sv: Eskadron boots

jag har dom bootsen o de är dom bästa jag hafft!

Min häst brukar kunna ha S, men eskadrons S var väldigt små så nu har hon M.

Jag hade sån tur så de var rea när jag köpte dom så dom kostade endast 70 kr:idea:

Vet inte hur pikosoftbootsen ser ut, men jag har eskadronboots och ja, jag tycker de är små...
Min häst har 1-or eller 0-or i skor fram (minns inte vilket) och hon har strl L. Hade kunnat ha XL. Speciellt är de trånga i karleden.
Kan visa en bild...

skydd.jpg

Jag har både pikosoft och de med fårskinn.
Pikosoft tycker jag är rätt normala i storlek, men de med fårskinn är jättestora, alldeles för långa, min häst har iofs bara dem när han går på gräs (med broddar) och då är de lagom långa :p

Min har S i nästan alla andra boots, men M i Eskadron.

Ojdå, min har 4 runtom, är det kört då.... :crazy:

Behöver bara fram, och där har han antigen L eller XL i andra boots. Hur stora stl finns det?

nej de är absolut inte kört.
är tvärsäker på att XXL passar!,

har använt den storleken på riktiga bjässar;)

Senast ändrad:

Jag har Eskadrons boots med fårskinnskant,har strl L i de till min storhäst på 165, med normal stora hovar till hennes strl, dom är små kan jag säga!

Var inte så säker på att de blir förstora, har en häst med 4or o på den blir XL i Eskadron nästan förstora.

Senast ändrad av en moderator:

min kuse har L på dom flesta boots å kan ha L på exskadron oxå

nu blir jag förvirrad.... :p

skulle du kunne mäta dina boots? omkrets uppe och nere, och längden på bootsen från topp till bottom.

är ju inte bra att dom är för stora heller..

bara för att din har 4or runt om betyder det ju inte att hästen behöver xxl i bootsen. Lite beror ju på hur bred den är runt kotleden. Även fullblod med pinniga ben kan ju ha dasslock till hovar. Beror ju lite på om hästen är trångskodd eller inte också.

Bootsen är i stallet så det är lite svårt..
Tycker att mina Eskadron i XL är lite större än Globus i L men mindre än Globus i XL.

okej men då borde dom funka på frambenen. för han kan ha globus L där.

han är inte så kraftig runt kotleden, men det är ju en stor häst det rör sig om. har helt vanliga hovar och ben för att vara halvblod.

jag har eskadronbootsen med fårskinn, och dom är jättesmå i storlekarna tycker jag. Mazarin har inte speciellt stora hovar, så jag köpte först i storlek M, men dom var alldeles för små, så då bytte jag till L men dom är oxå på gränsen till för små, så hon skulle egentligen behöva storlek XL. och mazarin är 1.66 hög, och har inte någe speciellt stora fossingar.

men dom är sjuuukt bra :bow:

Jag har precis köpt ett par sådana. Jag tycker att de var små i storlekarna, beror väl i och för sig vad man jämför med. Men globus neopren boots är M lagom och i eskadron bootsen är det L som gäller. Så man får gå upp en storlek.

Kardborren är för övrigt värdelös. Jag har fått lämna in alla 4 fårskinnsboots till sadelmakare som sytt fast dem 2 gånger. Eller om det var skomakaren, nån var det iaf ;)

nu hänger jag inte med mer, har du bestämt dig för L eller XL? ;)

jag har ett par i L, vill du att jag ska mäta de i morgon när jag ska till stallet?

(L är dock för lite för små för min häst, )

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Marvin
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka