Eskadron flexisoft gel tec...

Septicemia

Trådstartare
Såg dessa skydden på en hemsida..
Blev lite nyfiken och undrar om det finns nån här som har dessa. och kan förklara lite bättre hur de funkar.
Det är bara väldigt synd att de inte finns i grått och ponnystorlek.
Måste ju hitta något att önska i julklapp ;)

19170_L.jpg

Sv: Eskadron flexisoft gel tec...

De där har jag också funderat på i julklapp :p
Men jag vill allt klämma lite på dem först, en hel del vanliga flexisoft har vart usla i kvaliten, hoppas inte de där är det.

Eskadron GelTec har funnits längre än flexisoft... dom har bara satt till flexidelen på de andra. Känns likadana som andra geleskydd... Veredus har mer gel i sina än Eskadron har. Fasst de är allt lite mysigt att klämma på ändå...
Vet inte hurvida neoprenets yttertyg sitter kvar på dessa (varit problem på Flexi) men de har ju iaf tagit bort de fullständigt värdelösa tygbitarna på kardboren och ersatt med en reflex som enligt källor på buke ser ut som silvertejp efter ngn tvätt... *ler*
Bra eller ej?!?! Vet inte- har inte haft dom... men jag har använt geltec mkt..

har oxå sett dom på nätet men aldrig in real life, skulle vilja kläma och käna lite på dom

står oxå högt på listan (dete bästa ska de va te pollen)

nu har jag inte haft eskadrons, men mina veredus med gel i var inte så överdrivet mycket att hänga i granen. Gelén har sakta men säkert runnit nedåt. De är tjocka och gossiga nertill, men tomma och nästan hårda upptill. De har nu kasserats.
vet inte om det är något som händer alla gel-skydd, att de blir lite "slappa i köttet" s.a.s :p

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 130
Senast: Mint
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka