Eskadron liknande benpaddar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 599
M

-moa-

Skulle behöva lagra upp med lite mer paddar, långa typ som Eskadrons långa.
Mått runt 50x50cm helst, eller minst 45x50 då jag har långbent häst.

Men....Eskadrons är ju så satans dyra, och normalt sett kan jag tycka det är ok men pållen gillar att käka upp paddarna och lindorna. Han tycker det är jättekul, jag tycker väl det är...mindre kul :/
Därför är jag ute efter lite billigare, iallafall inte 5-600 för ett set.

Dessutom är han jätteskavkänslig, så det får inte vara frotté på insidan (eller det kan vara det men då måste det vara nåt annat på utsidan som är mer..silkigt, så kan jag använda utsidan på insidan istället)

Funderade på Anky paddar men hittar inte nånstans där man kan hitta stora, och dessutom vet jag inte hur dom är i material?
Är det frotté eller är det mer...mjukt/silkigt? Det stod bara "special material" och det sa ju inte så mycket!

Eller om det finns några andra stora, lite tunnare att kunna ha i hage och vid ridning som är bra?
Gärna lite ribbade sådär, tycker dom håller formen bättre i hagen.

Tips tips snälla, pållen har ätit upp dom felsta nu så har bara två i nuläget :o
Måste hitta några vettiga snart haha

Sv: Eskadron liknande benpaddar?

Fast mina eskadronpaddar har frotté-aktig insida. Annars håller jag med dig, de är överlägset bäst men tyvärr lite dyra. Särskilt om pållen tuggar i sig dem:D

Vet att ex Jacson har billiga paddar. Dock är det nog mer ridmodell än stallmodell. De till bakbenen är 44x50, 89 kr/paret. Det är dock frotté insida med skumgummi mellan och någon form av polyester på utsidan. Finns i svart,vitt eller blått. Det kanske kan funka så länge?

Hansbo har olika modeller av paddar. Finns bla quilitade paddar med polyesterfyllning och bomull på utsidan. Största strl 75x50, 124 kr/par

Även Mias har tjockare quiltade paddar. Vet inte hur de är men Mias brukar ju ha bra passform och kvalité på sakerna. Strl 65x50 i väv eller 45x40 i fleece:)

Är frotté på insidan av mina Eskadronpaddar både stallmodellen och ridmodellen.

Tipsar om Jacsons paddar:). Jacson har rätt mycket bra och billigare grejer som påminner om de dyra orginalen.

Svarar alla lite:
Tack för tipsen! :)
Jo Eskadron har ju tyvärr frotté på insidan, därför kan jag bara använda dom som ridpaddar, annars får han ju skav :/

Hmm Jacson funderar jag på om det inte är jag har kanske....men eftersom hälften av överdelskanten är borta/ riven/ äten ;) så vet jag itne om nån logga är kvar....fast har inte kollat direkt heller måste jag medge. Dom är iallafall med frotté på en sidan och sen nåt annat på den svarta sidan, så jag har vänt dom ut och in så att säga och det funkar i hagen än så länge.
Om det är Jacson jag har så lär jag köpa en bunt sånna stora att ha i hagen, för dom var ju väldigt trevligt pris på :)

Får kolla upp om jag kan hitta dom andra här o klämma på.

Ingen som vet om Anky paddarna? Dom verkade lite vettiga kanske, billigare än Eskadron och kanske (förhoppningsvis) bra material om jag har tur, bara att ingen verkar ha sett/ köpt dom som jag känner och har inte hittat några stora sånna att köpa, fast jag vet ju att dom finns.
Emelie Brolin gillar dom ju så kan ju inte vara helt kass tänker jag haha

Liknande trådar

Hemmet Någon som har tips på insynsskydd för ett fönster? Tycker det inkräktar lite väl in mot ena grannen. Vi har enplans och dom tvåplans och...
Svar
14
· Visningar
2 337
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 541
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på... 2 3
Svar
46
· Visningar
10 727
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 533
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31