Eskadron Sadelpad - Pro Balance?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Helenea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 909
H

Helenea

Hej!
Är det någon som har prövat Eskadrons sadelpad Pro balance? Jag har funderat på att köpa en men skulle gärna vilja veta hur den är först :)

Sv: Eskadron Sadelpad - Pro Balance?

Nej tyvär, men har du bild på den?:)

är det den med kardborre imellan så man kan ändra avstånd osv.?
har en sådan liggandes i stallet, dock ej provad men det känns bra

Jag svarar på båda i samma inlägg.

qqqqq.jpg

Där är en bild på den :)

Krulidut, tror du att kardborre banden kan ligga i vägen för sadeln?

Tack för svaren!

nej det tror jag inte, tanken med padden är gabnska smart. man kan ju flytta kardborre banden, ta bort, flytta isär/ihop osv. kan ha padden åt båda hållen osv.

Men jagfunderade på om kardborrebanden kan släppa?
men annars känns den vettig

Ja, den verkar ju väldigt smart i tanken, man får ju bara hoppas på att den funkar lika bra i verkligheten med.
Jo, det kanske dom kan. Fast det är nog mest innan man lägger på sadeln i så fall, sedan trycker ju förhoppningsvis tyngden till padden så att den inte glider runt, och då borde ju inte kardborrebanden släppa. Det är i alla fall hur jag tänker men jag vet inte. Man vill ju heller inte att de ska bli smutsiga efter två dagar av en massa hästhår osv så att det inte går att använda padden.
Jag har andra produkter av Eskadron som jag är väldigt nöjd med så jag kanske ska våga testa på padden i alla fall, den verkar ju inte vara så väl prövad med tanke på alla svar, haha :)

det är den faktist inte, har den i stallet och material osv. känns vettigt

Haha, vad bra med lite åsikter! Jag tycker både och :p Den ser ut att kunna bli bekväm, jag har ju sätt "värre" paddar. Samtidigt tycker jag att den ser väldigt smart ut och därför gillar jag den. Men jag vet inte, jag kan ju inte bestämma mig! Och det blir svårare när ingen har testat den och kan säga om den är bra eller dålig.

förresten vad är det för material? är det typ plastaktigt (jag hittar inte ordet) eller hur känns den?

kan ju lägga den på fullblodet så får du se :D kan lägga någon hesmk sadel på :D:D

inte plastaktig svårt att beskriva *kan fotta macro+ bild*

det skulle verkligen varit jättesnällt om du kunde fota den :)

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka