Eskadrons nya Flexisoft Pro Safe

Estivuz

Trådstartare
Är det någon som har provat dessa? Är de bra? Skulle behöva nya skydd och är lite sugen på att köpa den nya Flexisoft. Verkar dock inte som de säljs ännu? Hittar dem bara på utländska sidor.

Men hur är det med bakskydden, kan man rida med dom med "gott samvete" dagligen, eller räknas de som såna där teknikskydd??

Sv: Eskadrons nya Flexisoft Pro Safe

Tänkte precis starta en likadan tråd:D Blev lite kär i dem när jag såg bilden häromdagen, men har inte fått klämma och känna på dem ännu då de inte har kommit till "min" butik. Och tänka sig, jag är (nästan) i stort behov av nya skydd:angel:

Någon som klämt lite på dem?

var nere på Charlies härrom dagen å klämde lite,tyckte att dom verkade jättebra! (å dessutom är dom ju snygga:cool:)Gillar speciellt knäppningen som dom gjort, passform vet jag inget om eftersom jag inte handlade ngt, men det kändes som att dom har bra passform, och de var mjuka å sköna innuti... Hittade dock inte bakskydden, så kan inte uttala mig på den punkten... Hade bara plånboken varit större hade pållarna haft varsina nu! :angel:

Jag har både studerat, känt och klämt. Minns inte exakta priset just nu, men vi har de uppe i butiken. Jag tycker de är trevliga, snygga och sportiga och kardborren är riktigt rejäl!

Jag har haft ett par sånna, men bytte dem mot ett par veredus olympic. Tycker att eskadronen är jättesnygga, men de satt inte tillräckligt bra för att kosta så mycket tyckte jag. Tror att jag betalade 849 för fram och 599 för bak. Ville väl från början ha dem främst för att jag behövde nya tävlingsskydd, men inte ville ha samma som alla andra(veredus):angel:.. Men passformen fick avgöra, o det skadade inte att få tillbaka nästan 300 kr när jag bytte dem mot olympic...
Det som gjorde att de inte satt bra på min häst var att de gick fram för mycket vid knät, samt var lite för långa.(strl M på ett halvblod på 157 cm, normala ben)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka