Etologirapport

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wysiwyg

Trådstartare
Jag ska skriva en etologirapport idag på hurvida människans kroppsspråk spelar någon roll i hanteringen av hästarna :) Jag har dock ingen aning om hur jag ska vinkla detta. Jag har tänkt ha Hempflings bok Dansa med hästar som utgångspunkt.. Har ni ngt förslag på ngn supervinkling? :banana:
 
Sv: Etologirapport

Kul ämne! Ska läsa två etologikurser i höst.
Har du skrivit och söker en överskrift eller har du inte skrivit och söker en frågeställning? Har läst Dansa med hästar, kanske skulle du kunna skriva om hur man genom att studera hästar i flock kan få en bättre förståelse för hur de använder sitt kroppsspråk och försöka att själv tillämpa det i den vardagliga hanteringen..?
 
Sv: Etologirapport

Jo, det tänkte jag göra.. Alltså hästarnas naturliga instinkter omvandlat till vardagshantering, men jag kom inte så långt :p Jag skev lite om hur människan och hästen skiljer sig åt (flyktdjur vs rovdjur), men sen kom jag inte längre. Fick idétorka :confused: Allting jag tänkte på blev liksom helt fel och hörde inte alls till ämnet :(
 
Sv: Etologirapport

Det brukar alltid vara enklast att se fel i saker och ting. Så jag skulle studera hur det ser ut när t ex ridskolebarn hanterar hästar. Alla har väl sett barn som säger 'lugn' med orden men med hela kroppen och tonfallet säger fara till en nervös ponny. Skriv om hur det blir missförstånd hela tiden och sedan kanske gå så långt som till att hästen lär sig vad människan menar (t ex att det är beröm med ett slag/klapp på halsen).
 
Sv: Etologirapport

Jo jag tänkte det.. Hmm.. Först hade jag tänkt åka ut till stallet utrustad med en kompis med kamera och ta bilder på mig o pållan när jag visar olika saker med mitt kroppsspråk, och hur hästen reagerar. Men det finns det inte tid för nu :cry: Typiskt mig som alltid ska vara ute i sista sekunden :smirk:
 
Sv: Etologirapport

Anledningen till att vi moderatorer på bukefalos raderar trådar som gäller "hjälp med skolarbete", är att när man går i skolan ska man SJÄLV lära sig att uttrycka sig i tal, bild och skrift. Om man behöver tips om vinklingar av sitt skolarbete, ska man i första hand gå till sin lärare/mentor.

Vi på bukefalos ska inte behöva göra DITT skolarbete. :bow:

Lycka till och hoppas att du kommer på något bra! :idea:

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
673
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 580
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp