Etotal till fotskabb?

Leoni

Trådstartare
Funkar det?

Jag har kvar Etotal sedan tiden den gick att köpa och jag är ganska rädd om den och vill inte exprimentera med den i onödan så jag frågar här först.

Min ena häst visar alla tecken på fotskabb. Det är en stor ardenner med massor av hovskägg så det känns som ett skämt att köpa pytteflaskor med Frontline.

Var sitter förresten skabben. Lägger dom äggen på hårstråna som löss? Eller lever de hela sitt liv på huden?

Tips mottages tacksamt!

//L
 
Hej!

Har själv en häst med fotskabb men jag har inte behandlat än, ett tips är att gå in på www.svenskatinker.se på deras forum under hästvård finns det massor att läsa om fotskabb. Tror inte att etotal fungerar.

mvh maia
 
De rotar runt i huden så jag tror inte etotalen klarar det. För om jag inte missminner mig är den till för lus o pälsäterare som sitter i pälsen?

Det finns andra bekämpningsvarianter än frontline, läs mer på www.svenskatinker.se finns både artikel och massor i forumet.
 
Hej

Det går väl att handla fortfarande? Skillanden är att det står att det är för illrar i fångenskap?
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 046
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp