Ett antal frågor om vaccinering ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare cirkus__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 854
C

cirkus__

vad är de man behöver ha sin häst vaccinerad mot?
och hur ofta vaccinerar man?

sen undrar jag om vaccinering mot boutalism(vet ej om jag stavat rätt)
hur ofta vaccinerar man mot det?

jag syftar på vaccinationer på en helt vanlig hobbyhäst nu som inte är iväg och tävlar alls!

tacksam för svar,nej jag har ingen egen häst än:)

Sv: Ett antal frågor om vaccinering ?

Vi vaccinerar en gång om året för influensa, och jag tror det är vartannat år på stelkramp, eller kanske tom ännu längre? Lämnar bara kortet till våran vet så fixar han det som behövs.. : )

Boutolism är väl en gång om året tror jag...

Sv: Ett antal frågor om vaccinering ?

Hästen SKA vaccineras mot stelkramp. Grundvaccination + påfyllning vart 3:e år.
Hästarna brukar/bör vaccineras mot hästinfluensa Grundvaccination + påfyllning årligen (är ett måste om man ska tävla).
Om hästarna ska äta hösilage kan man även vaccinera mot botulism Grundvaccination + påfyllning årligen.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI