Bukefalos 28 år!

ett av däcken på släpet är låst

annaa

Trådstartare
Kan man göra nåt annat än att trixa lite fram och tillbaka innan man ger upp och tar av däcket för att kolla varför skiten har låst sig?

Jag tror att släpet har stått ett tag, och när jag skulle ut idag var det som att man glömt lossa på bromsen trots att den inte var åtdragen. Försökte köra lite fram och backa, och efter ett tag släppte en del, men ett av hjulen vill inte ge med sig.

Finns det något man kan prova innan man tar av däcket?
 
det är vanligt att bromsarna fastnar när släpet inte används på länge, tyvärr...

prova att knacka lite på *äsch, vad heter det måntro* navet *kanske* och se om det hjälper. Annars är det nog bäst att ta bort hjulet och försöka få loss skiten därifrån...
 
Har du snö kan du köra tills det lossnar, annars får du knacka som ameo säger, eller ta loss det....det brukar släppa när man kört ett tag, men det är ju inte så bra om det är barmark direkt :crazy: :D
 
ok, jag tror det har stått drygt en månad. det var tydligen mer än tillräckligt för att det skulle sätta sig fast ordentligt.

ska åka ut idag och prova att knacka på vad-det-nu-heter. men pratar vi lite lätt knackning eller ge den en rejäl känga?
 
har tyvärr ingen snö längre.. höll nog på och trixade fram och tillbaka i sammanlagt en halvtimme igår på barmark. och det var kanske lite för länge med tanke på underlaget :crazy:

som sagt ska jag prova att knacka på däcket idag, och funkar inte det så får jag försöka hitta nån som kan hjälpa till att ta av däcket. för sånt vågar inte jag mig på själv.

tack så jättemycket för era svar!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: Loma
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 506
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp