Ett levande frågetecken

Sv: Ett levande frågetecken

Eller så är han en skitstövel som psykiskt torterar TS. Vi kan inte veta varken eller.

Varför är psykopatteorin den mest sannolika i den här tråden? Är män torterande skitstövlar generellt, eller varför är så många inne på den linjen? En sak är säker: med din och andras generösa definition av tortyr borde FN ha häcken full.

Kanske är han bara omogen, ung, rädd? Knappast optimala egenskaper inför ett faderskap, men inte heller särskilt ovanligt.
 
Sv: Ett levande frågetecken

Vem har pratat om psykopat ? Ingen annan än du, så jag tror nog inte att det är den vanligaste teorin.
 
Sv: Ett levande frågetecken

En person som torterar någon annan för skojs skull är väl troligast psykopat?

Psykopati (från grekiska psyche "själ", "liv" och pathos "lidande") är en personlighetsstörning som karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala färdigheter och känslor som medkänsla och empati.

Personer som lider av psykopati är utpräglat egoistiska.


(wikipedia)

så nej, en person som torterar någon annan för skojs skull är nog mest bara grundligt elak.
 
Sv: Ett levande frågetecken

Psykopati (från grekiska psyche "själ", "liv" och pathos "lidande") är en personlighetsstörning som karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala färdigheter och känslor som medkänsla och empati.

Personer som lider av psykopati är utpräglat egoistiska.


(wikipedia)

så nej, en person som torterar någon annan för skojs skull är nog mest bara grundligt elak.

Jag tror inte det är definitionen som är intressant här, utan att TS pojkvän i avsaknad av alla fakta misstänks ha en pyskisk störning. Bortsett från detta är jag helt övertygad om att varken du eller jag är kompetent att sätta psykiatriska diagnoser - i synnerhet inte utifrån en paragraf på wikipedia - och jag talade helt bildligt.
 
Sv: Ett levande frågetecken

Hmm..antar att det inte är jungfru födsel heller.. Varje vuxen människa måste kunna ta ansvar för sina handlingar och de resultat som dessa ger.

Måste vara otroligt jobbigt att vänta barn utan stöd från barnets pappa/din sambo. Man är ju ganska känslomässigt labil själv vissa dagar och behöver ofta ett stort stöd och en trygghet inför det stora äventyr man står.

Heja!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 824
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 882
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 322
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 329
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp