Ett sko-problem

Ferrari

Trådstartare
I är nu 1 år gammal. Han går och tycker nuförtiden att det är rätt långtråkigt att åka vagn ute, men tyvärr lär han få fortsätta med det till sommaren för han ratar skor.

Vi har försökt lära honom att ha på sig skor i 3 månaders tid. Det går inte. Han blir rosenrasande. Han vrålar utan dess like konstant till skorna tas av igen. Varje dag så försöker vi, varje dag blir resultatet detsamma. Han kan sitta med skorna i handen, och trycka dem mot foten, men så fort jag försöker sätta på den blir han arg igen.

Jag har köpt andra skor, jag har köpt för stora skor, inget går. Nu ska vi på begravning den 24:e och jag hade mer än gärna satt på honom ett par finskor - men det får istället bli hederliga strumpor.

Jag har aldrig hört någon annan med liknande problem. Jag vet faktiskt inte hur jag ska gå tillväga. För det är enbart skor som är problemet.

Ska jag bara fortsätta varje dag och försöka sätta på honom skorna eller ska jag göra på något annat sätt? Värt att säga att han har en ruskig vilja, vill han inte, så går det inte heller. Vällingen tog oss flera månader (10 månader :P) att få honom att dricka. Nu älskar han det.

Sv: Ett sko-problem

Men var det inte någon annan som hade en tråd för ett tag sedan om ett barn som vägrade skor ?

Min dotter var exakt likadan tills för bara en vecka sedan ! (14mån gammal)
Hon gallskrek bara vi försökte få i foten, och provade olika modeller och storlekar.

MORMOR kom på lösningen, i med ungen i pulkan - som hon älskar - och sen på med skorna. Gnällde lite men glömde det fort. Sen ställde hon henne på marken och hon traskade iväg som om hon alltid haft skor på sig.
Skrek några gånger vid påklädnig även efter det men jag öppnar då dörren så hon ser att vi ska gå ut och då slutar hon och vill bara ut :D
nu är det ev lite gnissel men när de väl är på så accepterar hon dom!

Annars finns det ju fina utetossor att köpa. Eller mockasiner. Men det blir lite jobbigt om det är blött. Ta det lugnt, det går nog så småningom.

Igår morse vaknade I med en helt ny inställning :D Nu vill han inte vara utan skorna. Min unge! Ena dagen så går de inte, nästa dag är det som om han alltid haft på sig skor. Tack för era svar =)

Haha, jag känner igen personlighetstypen :D. Skönt att det löste sig - det gör ju oftast det.

Vet inte om ni minns min dotter som vägrade bada, först badade hon JÄMT sen tvärvägrade hon i några månader och skrek panikslaget om jag försökte... det räckte med att starta en tråd här om saken så vände det, nu vill hon bada och duscha 2 gånger om dagen igen (och tills varmvattnet tar slut). Hon står i duschen och bara njuuuuuuter :love:

Innan dottern kom skulle jag nog tänkt att vaddå, det är ju bara sätta på skorna och gå, end of discussion. Men nu vet jag att det inte fungerar så med vissa vildbasar :).

Innan dottern kom skulle jag nog tänkt att vaddå, det är ju bara sätta på skorna och gå, end of discussion. Men nu vet jag att det inte fungerar så med vissa vildbasar :).

haha, precis så tänkte jag åxå innan barn.
"det är väl för guds skull bara att sätta på skorna (eller vad det nu kan va), hur mycket egen vilja kan dom ha när dom är små?? det är ju för guds skull bara en unge!!!!"

:D:angel::D:angel:
och du som fortfarande inte har barn, läser detta och känner igen dig, så sägr jag bara; vänta, du lär upptäcka att små människor har lika mycket vilja som stora, fast i mindre kropp = koncentrarad vilja = 10 gånger mer vilja. :angel:

Jag har upplevt att dte värsta är de som HAR barn men som har väldigt medgörliga sådana :D. Så man får en massa 'jag har alltid bara satt på skorna', 'när min son inte ville bada så sa jag bara att jo du måste och då gick det'...

Jag hade många sådana diskussioner om att handla i mataffären - Min dotter är INTE bara att distrahera eller sätta fast i vagnen, hon vill ju bara gå och riva ner allt i hyllorna och öppna alla burkar. Inget annat är intressant :D. Nu är det som väl var också löst, men ett tag handlade vi bara 2 vuxna och barnet, för en var tvungen att ta 'jaktpasset' ;)

Och verkligen urstarka.

Jag vet inte hur många ggr jag tänkt

-Men allvarligt, jag har dragkamp och håller på att förlora... MOT EN 1½ ÅRING !!!

AH du kan ju få ta över det tips som jag fick

- Låta dottern ( då 18 mån ) gå med egen liten vagn, den har ju flagga så man ser vart dom är ( fniss )...

Haha, jamen då så då kan hon ju riva ner alla saker från hyllan ner i vagnen, mycket bättre för jag vet ju var hon är :D

Jag gillar over lag sana dar "Jamen det ar val bara att lära dem :confused:" svar fran folk som aldrig testat att ha en helvild unge! Sen om det handlar om att sitta i en kundvagn/matstol/inte springa ut i vagen/inte riva loss alla blad och stro ut all jord ur blommorna/inte ata upp allt i skafferiet/inte sta upp i badkaret/inte kla av sig alla kladerna 30000 ganger om dagen/inte slanga tallriken pa golvet varenda gang man ar "fardig"/inte dra hunden i svansen, benet eller orat/inte ga ut utan oss spelar inte sa stor roll... Vissa saker far helt enkelt vaxa bort!

Nu far vi ofta berom for att Sam (3 ar) ar sa lugn (!) och trevlig och glad att ha med sig.

Jag läste en hel del igår kväll ( gräsänka ) om autonoma barn och det känns lite som att Ella är en lightvariant, fast det ska jag ju inte ta i sko tråden utan kanske i föräldrasnacktråden :)

Nej ta det i en egen tråd! Diskussionerna blir så isolerade och syns inte i de stora trådarna. :)

(skrattade så sonen tittade länge och konstigt på mig när jag läse Calaziryas "jag håller på att förlora" :D)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 726
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 691
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 386
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka