EU-bidrag på internet - enkelt

H

hästig

Har i alla år gått och betalt för att någon ska sköta papperna åt mig gällande ansökan om EU-bidrag. I år tänkte jag att nu får jag minsann försöka själv för det kostar en hel del när en konsult gör det åt en.

Min ansökning är ju inte så komplicerad och det gick bra. Tror jag i alla fall. Så ni som inte har vågat göra det på internet själva, försök för det var inte så svårt.

Sv: EU-bidrag på internet - enkelt

För oss funkade det inte att rita in skiftena på kartorna, så vi gav upp och ritar för han dom vanligt! :(
Synd, annars verkade det smidigt!

Det var trixigt att få till skiftena på kartorna men jag lyckades få dit det första året och i år tog ansökan högst 5 min att göra. Håller med, det är väl värt ett försök på egen hand. Synd att betala konsulternas kafferaster på det sättet.

Tricket med skiftena var att man fick inte komma ens en mm utanför blockgränserna.

Fast jag kan bli litet upprörd på SAM internet eftersom jag arbetar en hel del med datorer, webbutvecklaren har man antagligen ärvt från lantmäteriet (som numera är riktigt bra)! Nu är det snart bara Jordbruksverket som lever kvar på stenåldern när det gäller kunskap.

Det ska inte vara nödvändigt att ha en PC med Windows och IE 5.2 eller nyare för att arbeta på internet. Det finns andra datortyper och andra webbläsare.

(Jag var tvungen att gräva fram en gammal halvskrotad dator ur garderoben för att komma åt SAM)

Jag fick faktiskt använda min mammas dator för med min nya så kom jag inte heller åt SAM.

Tack för tipset!

Nu har jag också sökt via SAM Internet, och det var lätt som en plätt! :)

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 522
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka