fejko

Trådstartare
Usch jag är så velig... Har köpt en liten gård på 12 ha och ska söka EU bidrag. Hushållningssällskapet kan hjälpa mig mot en avgift på 2500 :- Ska jag acceptera eller vara (dum?) snål och göra det själv? Någon som har gjort det?
 
Sv: EU-bidrag

fejko skrev:
Usch jag är så velig... Har köpt en liten gård på 12 ha och ska söka EU bidrag. Hushållningssällskapet kan hjälpa mig mot en avgift på 2500 :- Ska jag acceptera eller vara (dum?) snål och göra det själv? Någon som har gjort det?
Jag tycker att du ska slå till. Vi betalar mellan 3-5000 varje år till våran revisor. Jag skulle inte göra det själv. Jag tycker att det är för krångligt.
 
Sv: EU-bidrag

Fast du kanske har en större gård? Jag kan bara få in en sidsådär 10-15000 så det känns lite löjligt med 2500 (25%) för själva ansökan...

???
 
Sv: EU-bidrag

Jag skulle nog ta hjälp för det är så väldigt mycket papper och små regler så man blir aldeles snurrig... Dessutom ändras det stup i kvarten oxå... Så i längden tjänar du nog på att ta hjälp!
 
Sv: EU-bidrag

Gör det i år och se det som en investering. En lönsam sådan!
Minsta fel i alla dessa papper, och du riskerar bidragspengar.

Kommande år, kör du bara på själv i samma spår, med hänsyn till eventuella förändringar. Just i år har man ändrat det mesta. :crazy:

LIA
 
Sv: EU-bidrag

Jag säger som LIA, ta hjälp i år sen kanske du kan klara det själv nästa år. Gör du fel kan du få betala tillbaka hela bidraget om det vill sig illa.
 
Sv: EU-bidrag

OK det blir Hushållningssällskapet. Jag är inte bara snål, jag är lat också ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Juridik & Ekonomi Hej! Vi köpte en jordbruksfastighet för fem år sedan. Är ca 6 ha bete. Finns en bonde som har betesdjur på få delar av vår mark och har...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 019
Senast: nyttnick
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp