Bukefalos 28 år!

EU-pengar ska skapa bättre arbetsgivare

Fem miljoner för att undervisa en klass i två-fyra dagar! Den här typen av slöseri- och mygelprojekt leder inte till något positivt.
 
Fem miljoner för att undervisa en klass i två-fyra dagar! Den här typen av slöseri- och mygelprojekt leder inte till något positivt.
Håller med
167 tusen per elev för 2-4 dagars utbildning. Snacka om slöseri med pengar. Vad kostar ett läsår på ett universitet per elev?
Att föra fram ett projekt som ska skapa bättre arbetsgivare inom en bransch som är så stor som hästbranschen är och bara ha 30 utbildningsplatser känns något märkligt. Är ett sådant här projekt samhällsekonomiskt lönsamt. Kommer det att leda till några förbättringar på branschnivå? Kommer det att skapas några förbättringar ens på individnivå då de nya arbetssätten är så glest spridda?
 
Håller med
167 tusen per elev för 2-4 dagars utbildning. Snacka om slöseri med pengar. Vad kostar ett läsår på ett universitet per elev?
Att föra fram ett projekt som ska skapa bättre arbetsgivare inom en bransch som är så stor som hästbranschen är och bara ha 30 utbildningsplatser känns något märkligt. Är ett sådant här projekt samhällsekonomiskt lönsamt. Kommer det att leda till några förbättringar på branschnivå? Kommer det att skapas några förbättringar ens på individnivå då de nya arbetssätten är så glest spridda?
Knappast, däremot kommer det göra något utbildnings- eller konsultföretag rikare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hög personalomsättning och svårigheter att rekrytera ny personal är två stora utmaningar för arbetsgivare inom hästnäringen. I en ny...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det hade kunnat vara ett paradis. Vi hade kunnat ge varandra kärlek och respekt. Se varandra, lyfta varandra, inkludera varandra. Vi...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Hera_62
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp