Sv: Eurasier

KL
Puttar upp med en fråga till er eurasierägare. Efter vad jag har läst om denna hundras verkar det som den tenderar till att bli lite utav en enmanshund, är det er uppfattning? Kan den ty sig till fler än en vuxen?
 
Sv: Eurasier

KL
Puttar upp med en fråga till er eurasierägare. Efter vad jag har läst om denna hundras verkar det som den tenderar till att bli lite utav en enmanshund, är det er uppfattning? Kan den ty sig till fler än en vuxen?

Min mamma har en eurasier och hon är enmanshund, nu bor min mamma själv och det har ju inte gjort saken bättre, men det är en urtrevlig hund och hon är väldigt förtjust i mammas grannar som de även umgås en hel del med och låter gärna dem gå på promenad med henne fast mamma är hemma. Hon är reserverad mot en del personer, men absolut inte mot alla. Mamma går en lång promenad med henne på morgonen ca 1,5 timme och en kortare promenad ca 0,5 h på kvällen och det verkar hunden fullt nöjd med. Nu har mamma med henne i när hon sköter min brors butik på dagarna (inte heltid, utan någon/några timmar om dagen), så då träffar hon lite annat folk och det händer lite olika saker.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 712
Senast: mysboll
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
377
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 481
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp