Europa just nu

karamelldrottningen

Trådstartare
Det är flera här som bor på olika ställen i Europa. Hur har ni det just nu i denna extrema värme?
Ni som har djur hur har ni löst det för dem?
Finns det fläktar att köpa eller är allt slutsålt?
Lever ni?
 
Det är flera här som bor på olika ställen i Europa. Hur har ni det just nu i denna extrema värme?
Ni som har djur hur har ni löst det för dem?
Finns det fläktar att köpa eller är allt slutsålt?
Lever ni?

Usch hatar värmen. Lider med dom som har extremvarmt. :(

Här i Sverige är det ju i alla fall riktigt svalt om man jämför med förra året. Sjukt tacksam över det.
 
Usch hatar värmen. Lider med dom som har extremvarmt. :(

Här i Sverige är det ju i alla fall riktigt svalt om man jämför med förra året. Sjukt tacksam över det.
Ja verkligen!
Vet inte hur jag skulle lösa en sådan värme under längre tid. Förra sommaren var varm men inte ens då var det varmt som det är just nu på många platser :crazy:

Tänker att snart lär väl folk söderut försöka semestra mer i norden för att fly värmen.
 
Det är flera här som bor på olika ställen i Europa. Hur har ni det just nu i denna extrema värme?
Ni som har djur hur har ni löst det för dem?
Finns det fläktar att köpa eller är allt slutsålt?
Lever ni?

Bor i norra Tyskland.

Vi lever och än är det inte ens i närheten av hur det var förra året. Då hade vi mellan 30-35 grader flera veckor i rad.
Vis av det så köpte vi fläktar i god tid i år. Vi hade en del sen förra året också. Har alla fönster täckta, AC:n går emellanåt (låter så illa så kan inte ha den igång jämt), kylmattor åt katterna, vattenskålar överallt, hamstern lider inte så av värmen då spånet där han grävt ner sig isolerar mot värmen. Men han har också keramikplattor i sin bur och får extra gurka så han får i sig vätska.

Vi har runt 35 grader men har haft tur här uppe i norr, vi har precis haft två dagar med 20 grader (de i syd har haft över 30 hela tiden) men nu stiger det igen och i helgen ska vi ha 37 men sen ska det gå ner till 25 och eftersom man ser slutet på värmen och den inte är så konstant som förra året så går det rätt bra i år trots allt. Största problemet är dåligt isolerade hus så vi får som en ugn inne men även om fläktarna inte sänker värmen så blåser den luft i alla fall.
 
Jag är i Kroatien just nu med hundarna, har varit här i 3 veckor nu och det har regnat bara en gång. Jag har ingen air condition i huset eftersom det blir så stor temperatur skillnad, ogillar verkligen att bli chockad varje gång jag går ut.
Runt 8 imorse så var det 33 i skuggan, inne är det lite svalare eftersom jag har ett gammalt stenhus. Vi går till stranden antingen mellan 8-12 eller 17-20, mellan 12-17 när det är som varmast är vi hemma och vilar. Hundarna sover mest på golvet och är slöa under dagen, men på morgonen/kvällen och i vattnet är det lite mer fart. Ena hunden är duktigt på att ligga i skuggan när vi är på stranden, men den andra solar för mycket vilket resulterar i att jag måste smörja in hennes mage och nos med solskydd.
Eftersom det är så varmt går jag aldrig med hundarna inne i city under dagen, värmen har gjort marken till en spisplatta.
Hoppas verkligen på lite regn, för gräset är helt torrt och gult överallt.
 
Det är flera här som bor på olika ställen i Europa. Hur har ni det just nu i denna extrema värme?
Ni som har djur hur har ni löst det för dem?
Finns det fläktar att köpa eller är allt slutsålt?
Lever ni?
Jag har funderat på samma, jag. Hur klarar man av sådan värme, hur klarar djuren säg? Man är kanske van på ett annat sätt än vi i norden kan jag tänka, även om det är mer extremt även för en del länder nu.

Själv är jag glad att sommaren vi har inte är som förra. Jag hade ingen fläkt då, men har nu, och bor så att solen lyser runt lägenheten och skapar en bastu av den. Gräsligt. Avskyr värme!

Datorn har ju sin extra kylplatta och den behövs nu när det är varmt märker jag. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar. Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig. Packar och tänker. Stannar upp. Funderar...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 562
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
335
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
469
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 101
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp