Event regntäcke

pimy

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Events regntäcken eller deras täcken öht?
Kvalite?
Håller de tätt?
Hur är storlekarna? Rymliga/trånga?

Sv: Event regntäcke

Min häst hatar deras regntäcke...han tar tag fram och sliter sönder spännerna...det gör han bara på det täcket..det är lite stort eller rättare sagt rymligt,jag har en arabskrutt,det ger lite skav på bogen och änvänder det helst inte alls.
men tätt håller det!
För en lite kraftigare häst typ normlatstort halvblod eller vad man kan jämnföra med skulle det nog sitta som en smäck!

Ok mot regn. Sitter på ett kbl, men han är bara 3 år och inte så grov men jag tycker det verkar va godkänd form. Men måste säga att TM-regntäcket håller mkt bättre mot regn! Ett sånt har vi haft ca 7 år (mörkblått, minns inte när det var), och det håller jättebra fortfarande. Iofs impregnerat nån gång, men inte mer än nåt annat täcke.

Jag har ett Event Vintertäcke m halvhals, till mitt vbl. bra passform och normalt i storleken. Håller 100% tätt mot regn/snö.

:love: Hej! Events NYA regntäcke som är grått med fleecefoder,bogveck och snabbhakar vid bogen är ett av de bästa och mest prisvärda regntäckena!!!!

Jag har ett Event Reng Plus (tror jag att det heter, eller iaf något liknande ;) ) och jag är extremt nöjd med det täcket!! Sitter perfekt, är helt vattentätt, smarta detaljer, och en superkvalité. De är normala i storlekarna, varken stora eller små?

Rekommenderas!

Mvh Huntress :)

Har ett regntäcke med halvhals, använt okt -03 till april -04 mer eller mindre varenda dag (med olika undertäcken). Det har inte läckt alls. Dock är min häst så himla grov att jag fick ta ett 155 ist för det 145 han eg har. Lite skav har han fått, när han inte haft något undertäcke på, men inte i närheten av vad han hade när han hade Bucastäcke.

Kom på att vi har event vinter också, med bogveck. På 3-åringen är det jättebra, men på en lite grövre häst sitter det inte alls så bra. 145 var för litet, men 155 blir för stort kring halsen så vi sydde igen bogvecket vilket gjorde det lite bättre men inte riktigt som man skulle vilja...

En bekant har ett sånt till sitt varmblod, och hon är jättenöjd!
Hästen är en normalbyggt travare, kanske lite åt det nättare hållet...

De Eventtäckena jag sett (har inga själv) har alla varit med ryggsöm trots att det är regntäcken. Knepigt... Har medförit att alla de (3-4 stycken) inte håller för några timmars regnande. Går igenom. Dåligt tycker jag. Men de nya modellerna kanske är mkt bättre??? :confused:

Jag har ett event rain äldre modell som är super :bow:
Håller tätt fortfarande trots att det inte är impregnerat alls sedan köpet för flera år sedan!

Bra passform, lite kort i ryggen bara...

Har ett Event regntäcke, och tycker att det är bra kvalite och bra pris. Mitt har bra stora bogveck och sitter på plats, men är ganska litet i storlekarna. Har ett strl 155, men det ser ut mer som 145, kanske felmärkt vad vet jag :smirk: Jag är nöjd med mitt iaf.

Tack för era svar. jag har nu bestämt mig för att prova Event basic med fleecefoder, det grå. Har tagit till en storlek större än min hästs rygglängd för att säkert kunna knäppa det framtill... mitt ständiga problem på min tjockhalsade fjording...

min kompis köpte nyligen det event täcket och är jätte nöjd än så länge.
jag har et event regntäcke.. funkar super =)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 514
Senast: ako
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
974
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka