Event UnderCover

Morran

Trådstartare
Någon som provat Hansbos Event UnderCover-täcke?
Tycker det verkar vara en lysande idé på pappret i alla fall :idea: !
Någon som vet vad täcket resp. istoppstäckena kostar?

Sv: Event UnderCover

Jag undrar också om någon testat dom? Jag har nämligen precis beställt två par... :) Tyckte dom verkade ganska smart! (Jag beställde från www.tahorseware.se , där kan du se priser också.

Ska nog beställa ett sånt täcke, kollade länken och det är minst 500 kr billigare än vår lokala affär för samma täcke, inkl istoppstäcke, hals, magplatta. Tack!

Så du har kunnat klämma lite på dom? Det är ju det som är nackdelen med att beställa via internet, man kan ju inte se varan i verkligheten först... Verkar det vara bra kvalitet? Tror du istoppstäckena sitter kvar på plats, även efter en längre tids användande? Berätta gärna vad du tycker av det du sett och känt!

Jag har 2 stycken, fast jag beställde inga istopptäcken utan har dem bara som regntäcken. Funkar utmärkt än så länge och är av ett bra material som inte "binder" funkten, utan det rinner av.
Bra passform, dock alldeles för långa boggjordar (ellar har jag smala hästar..?) som jag ska sy om i helgen.

Gjorde en förbeställning i somras, så jag betalade 699:- stycket, helt överkomligt för ett bra regntäcke med alla funktioner.

//E

Och har förresten haft ett Event Four Season med istoppstäcken och de satt kvar en hel säsong iaf, nu har jag sålt täcket eftersom hästen såldes, men hon som löpte det är nöjd.

Täck dock på att täcket "krymper" när man stoppar i fodrena.... Så har man en gränsfallshäst så köp större täcken.

//E

Jag har ett av täckena, dock har jag inte köpt några istoppstäcken än så mitt svar kanske inte räknas :angel:
Jag har det som är oliv/beige-färgat (snyggt!!). Har bara använt det två gånger men är nöjd. Jag tycker det verkar bra med istoppstäckena, det finns lite öglor och kardborreband i regntäcket som man sätter fast istoppstäcket med så jag tror det sitter bra!
Jag betalade 687:- för mitt täcke har jag för mig. Hon som sålde det pratade om istoppstäckena och nämde priser på 3-400 kronor tror jag, tyvärr så lyssnade jag inte direkt så jag kommer inte ihåg så bra...

jag kollade på den i affären idag! verkade rätt bra faktist! synd bara att de va rätt så fula färger :/ de fanns ju inget heltfärgat iaf..
den fyllningen som va 100 gram kostade bara 180 kr. sen själv täcket kostade ca 800 utan hals och typ 850 med halvhals eller ngt liknande!

Tack så mycket för era svar! Nu känner jag mig lite säkrare på att jag kommer att bli nöjd när de kommer. Men ska nog ta och ändra storlekarna innan de skickar iväg min beställning, eftersom bägge är gränsfall på storlekarna och jag valde den mindre storleken...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 524
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
778
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka