Everest thermotäcke 200g

domino

Trådstartare
från B****s. Ni som har det, jag skulle vilja veta hur passformen är. Det är ju inga bogveck på det. Min häst är bred över bogarna och får på de flesta täcken ha spännena på de yttersta hålen för att han ska få plats... Hur är det här täcket?

Sv: Everest thermotäcke 200g

Min häst (ponny, kraftigt NF-sto, kat. C) fick plats bra i det :)
Tror det är lite stort i storlekarna, om jag inte minns fel. :p

Ja har för mig jag hört att det är stort/långt iaf. Men hur det är i bogen är viktigt... Har en travare som är enorm... grov åt alla håll :crazy: Han har 145 i täcken. Köper jag längre blir de för långa. Men 145 brukar passa även om man får ha på yttersta spännena som sagt..

Jaha, är det det :p
Jag funderade på ett sådant till nya hästen, men hon får ha sin vinterpäls istället tror jag .

Okej.. Min häst måste ha täcke för sin ryggmuskulatur... Annars hade han gått utan också.

Någon mer som kan säga hur de är i storlekarna? :) :bow:

Nej, vet inte hur det täcket är i storlekarna, men vill också veta!

Nån ide att plocka hem ett sådant till en spinkig arab?

Jag har en arabkorsning som är rätt bred över bogarna, täcket sitter hyfsat på henne. Inte jättebra, men till det priset är det helt okey!

Hehe, det blir nog för kort för honom, han har 145... :p
Men tack ändå ;)

Dom hade ett liknande fast grönt förrut och det kunde min medryttar-häst arab ha utan problem.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
445
Senast: warg
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 396
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V