Evigt gröna ängarna

Fille

Trådstartare
Nu betar min vackra häst på det evigt gröna ängarna.. Fy fan vad jobbigt den senaste tiden har varit, fast samtidigt är det skönt att det över nu!

Dancing Cloud kommer alltid att ha störst plats i mitt hjärta <3

Sv: Evigt gröna ängarna

Vet hur det känns...min häst fick somna in i torsdags. Den tuffaste tiden var egentligen veckan innan..men nu vet jag att han precis som din betar på de gröna ängarna och har det hur bra som helst.

Vad skönt, ändå att det gick så fort att få en lösning. Du var ju orolig att han skulle få gå fram till våren. Vad duktig du är, som gett DC ro från smärta o problem. :bow:

*KRAM*

The Rainbow Bridge

Du vet var Timas rosa, mjuka pussmule och lurviga, vita öron bor...

Ååhh, för ett underbart dikt, jag ble jätte rörd....

Det är et jätte svårt beslut at ta när man måste ta bort sina älskade djur, men som diktet säjer, så vill vi möta dom igjen...

många tröst kramar till alla är som har tagit det tunga beslutet...

ja vi fick en tid ute i gällersta redan igår som sagt.. ville helst inte slakta honom på slakteri men det gick fort så han slapp bli stående osm sagt..

fyfan (ursäkta språket) vad konstigt det känns.. jag är ledig hela denna veckan (min julledighet) och det känns som om att jag inte har någonting att göra.. förutom att tvätta, städa, träna med hunden, slå in julklappar, sova ut, gråta lite, träna mig själv och gå på kalas..

Skickar tröstkramar!

Förra tisdagen fick "min" (egentligen min systers häst, men hon har bott hos mig länge) somna in. Kändes mycket märkligt att komma hem efter jobbet och boxen var tom. Min systers kompis hämtade hästen och körde till Kolmårdens djurpark. Satt på jobbet när min pojkvän som var hemma ringde och sa att hon hade åkt. Då brast det totalt, jag satt och höll som en tok i en fleecetröja och bara skakade. Var dock lite skönt att inte vara hemma heller, ha nått annat att tänka på, pojkvännen var snäll och mockade ur hennes box innan jag kom hem också. Jag tror din häst och vår Alma har det skitkul på ängarna nu:love::cry:

plus att jag är hästvakt hela helgen..

DET tror jag är ett STORT plåster, att ändå har något att pula med. Ta vara på de stunderna och som sagt, ta hand om DIG själv. :bow:

Ps... Jag har mejlat "W" och så pratar vi inte mer om det, förrän jag får svar... Ds :banana::banana::banana:

jag hade tid på kolmården 17 feb(snacka om lång väntetid, men försäkringsbolaget gick med på att vänta så länge) men min mor och ajg kände att vi inte orkade.. fast hade helst velat att det blev kolmården.. :S

jag hade tid på kolmården 17 feb(snacka om lång väntetid, men försäkringsbolaget gick med på att vänta så länge) men min mor och ajg kände att vi inte orkade.. fast hade helst velat att det blev kolmården.. :S

Jo, det har tydligen blivit väldigt långa väntetider. Min syster som skulle boka avlivning fick välja mellan en återbudstid eller att ta bort hästen i mars då de fanns lediga tider. Hon valde givetvis återbudstiden, en vinter till hade varit jobbigt för vår Alma.

:( det är hemskt när ens vän måste sluta sina dagar..jag sitter själv och väntar på svar från strömsholm nu om min häst ska få avsluta sina dagar snart...

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 311
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 606
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 607
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 559
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31