Bukefalos 28 år!

Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Jösses, vad hemskt :eek:
Stackars djur :cry:
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

han i kävlinge är min granne...Hemskt! Det sämta är att hans bror fick djurförbud, men han dog så då tog han över och då skaffade han tydligen hästar oxå, som aldrig får komma ut..
/j
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Gammalt hederligt spöstraff på torget åt dessa människor, tack! :mad:
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

LÅter som en gård som jag var och red på för snart 10 år sedan utanför Kävlinge. Det var samma sak redan då!
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Thuja skrev:
LÅter som en gård som jag var och red på för snart 10 år sedan utanför Kävlinge. Det var samma sak redan då!

Gården ligger egentligen i v.karaby/Hög.. Hur hamnade du där? För tio år sedan hade de en vit häst som stod i en hage utan skydd o mat i flera år. Usch.. Nu har de tre! Fast de får aldrig gå ut istället. Vad är värst?

Vi har flera såna här i Kävlingetrakten tyvärr, de klumpar ihop sig. Men nu har vi en som sysslar enbart med hästar på djurskyddet så det har blivit svårare att hålla hästar hur som helst.

/j
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Stackars djur.Personen ifråga borde aldrig mer få ha djur :mad: .Tur att det finns bra människor som tar hand om sina djur.
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Att det får fortgå i flera år innan förbudet kommer :confused:
Efter såna missförhållanden ska dom ha djurFÖRBUD samma dag som det upptäcks :mad:

Jag blir sååååå :mad:
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Ja det är hemskt! Men vi, alla måste oxå bli bättre på att anmäla det vi ser är fel!
Många går och klagar osv men så länge man inte anmäler till kommunen(kan göras anonymt) tycker jag man är nästan på "delaktig" i det hela eller vad man ska säga.
Man måste våga säga ifrån och öppna ögonen för det som är fel.
(Obs! ingen anklagelse mot ngn här, utan en ren spontan kommentar från mig!)
 
Sv: Exempel på djurförbud i Skåne 2004

Usch, ja man önskar att fler tog sitt ansvar och anmälde när de ser misshandlade och vanskötta djur.
Sedan kan jag passa på att önska att alla dessa som anmäler anonymt när det inte finns grund för det utan bara för att vara ute och jävlas kan sluta med detta. Tyvärr finns dom också nämligen. Har själv blivit anmäld två gånger av samma person nämligen. Första gången blev jag friad av djurskyddet men detta nöjde sig inte anmälaren med så länsveterinären fick också komma och fria mig. Andra gången blev jag också friad.
Jag hör till dessa djurplågare som låter mina hästar vara ute länge i hagen. Dygnet runt på sommaren och på vintern tar jag och släpper ut dem kl fem och tar in dem vid tjugotre. Fri tillgång på hö då de har rundbalar i hagen. Men djurplågeri ändå sägs det.
Mvh Åsa
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) I kylan i ridhuset närs drömmar om karriärer som tävlingsryttare i dressyr. Ett trettiotal talanger har valts ut av...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) En mindre gård i byn Skåne Tranås på Österlen förstördes av en brand sent på söndagskvällen. När brandkårerna från S:t...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp