Exmoor ponnysar

B

blommar

Är det någon som vet om nåt stuteri som har Exmoorponnysar? Jag har nämligen "blivit" kär i rasen efter att sett dom 1 gång. Tyckte att dom var helt i min smak och lagomt höga, att dom dessutom passar i storlek till mina barn var pricken över "i"et. Får man förresten bli "kär" i hästar fast jag är en nästan 40 årig tjej ?? :banana:
 
Som lorelei säger, så finns det ett bra stuteri som heter Apple.
Det ägs av Louise Rundell i Vårgårda.
Hörde för ett tag sedan att hon skulle trappa ned lite på uppfödningen.
Slå henne en signal. Hon är mycket trevlig!


Och JA, man får bli förälskad i de små charmtrollen!

mvh
 
finns det inte ett i Alingsås också? utanför gbg.. vet inte vad det heter men jag tror att det ska finnas ett där, det är en liten ridskola också.. kanske är helt ute och cyklar nu :crazy:
 
Instämmer absolut i att exmoor är en fantastisk ras :love:
Red in/till en exmoorponny i Uppsala för ett par år sedan. Hon är nu drygt 6 år och tävlar för fullt med sin ryttare som är väl kanske i 12 års åldern.
Min exmoor var från Apple, hon hade själv också ett föl, som står kvar hos förra ägaren.

Lycka till om du köper nån :banana:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 243
Senast: Emtherlia
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 964
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 025
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp