Export av häst?

M

Moncan

Någon som vet vilka regler man ska tänka på när man exporterar en häst från Sverige till Italien? Vilka intyg behövs? (veterinär, tull mm)

Sv: Export av häst?

Jag rekommenderar att anstalla ett bra transportbolag och lata dem ta hand om allt pappersarbete, da de ar vana att gora sadana grejer. Visst ar det bra att som saljare/kopare veta vad som behovs, men det basta ar att lamna det i handerna pa professionella manniskor som gjort det forrut.

Inom Europa ar det i stort sett samma regler som galler, och de reglerna kan du hitta pa Jordbruksverkets hemsida.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 735
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka