Bukefalos 28 år!

Exteriörbilder - gissa åldern!

b_ridutbildning

Trådstartare
Fixar en lite gnäggbetonad tråd så här innan jul. Jag undrar om ni kan se hur gammal hästen är på bilderna. Och innan ni undrar: ja! det är samma häst på alla. Min kille är nu 13 år (född 2000) och jag har haft honom sedan hösten 2002. Jag har gett bilderna bokstäver så att ni kan hänvisa till dem. Lägg gärna in bilder på era pållar också, det är såå intressant att se hur de utvecklas genom åren. Kanske blir det en del diskussioner om hull också det är helt ok. :p

Måste tillägga att han är mellan 2,5 och 6 år på bilderna och det kortaste tidsavståndet mellan två bilder är ca sex månader.

Lycka till. :D

A
image_zpsbbba2100.jpg


B
image_zpsb4e9f88b.jpg


C
image_zps29b9ec5f.jpg


D
image_zps3c099add.jpg


E
image_zps977498d8.jpg


F
image_zps5ebaf744.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Tack för gissningarna! Men du får vänta lite på facit. Jag kan avslöja att du inte har alla fel i alla fall! :-)
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

jag tror:
F: 2.5
A: 3.5
C: 4
D: 4.5
E: 5.5
B: 6.5
Väldigt intresserande bilder! han ser ju ut som en helt annan häst på A och B. Hoppas min 2.5 åring också kommer bli så fint byggd som din häst! Blev nästan kär :love:
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Vilken rolig tråd!
Synd att jag inte har motsvarande bilder på mina.

Jag tror:

A. 2.5
F. 3
C. 3.5
E. 4
D. 5
B. 6
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Gissar på:
F: 2,5
A: 3
C: 3,5
D: 4
B: 5
E:6

Ser förövrigt att du stått i samma stall jag har min häst nu :) hovetorp
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Medan ni väntar på facit så undrar jag: Vilken bild anser ni att hästen har bäst exteriör på? Motivera ert svar. :-)
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Jag kollar och kollar på bilderna och har gjort flera ggr nu.. :p Och det är jätte svårt!

Men jag tror:

F: 2,5
A: 3
E: 3,5
B: 4
C: 5
D: 6


Hästen är jätte fin! :) Men jag tror att han är 6 år på Bild D, det är också där jag tycker att han är som finaste. Tycker liksom att han ser som mest "färdig" ut på den bilden, jag kan ju dock lura mig på dom olika underlagen, men det är den bilden som är den enda där han inte ser överbyggd ut bak.
Så jag tycker alltså bild D för att han ser så jämn och propitionerlig ut :)
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Dags för facit!

Bild A: 3 år, tagen i maj samma dag som treårstestet.
Bild B: 6 år, tagen i augusti.
Bild C: 5 år, tagen i mars.
Bild D: 5 år, tagen i oktober.
Bild E: 4 år, tagen i september i samband med kvalitetstävlan.
Bild F: 2,5 år, tagen i november strax efter att jag köpte honom.

Tack för visat intresse. Visst är det otroligt hur mycket de kan ändra sig. Jag hoppas kunna komplettera med en färsk exteriörbilder snart på honom. Han är numera hela 13 år!
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Själv tycker jag också att han är finast på bild D. Men jag tror att det beror på att han var alldeles. Gasade på lös precis innan och håller därför upp och ihop sin kropp på ett annat sätt än på flera av de andra bilderna där han är väldigt avslappnad. Det är en "laidback" herre som är svår att fota snyggt eftersom han alltid är så hängig i kroppen...
 
Senast ändrad:
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Inte den absolut bästa uppställningsbilden men iallafall den absolut senaste :) Hur gammal tror ni min donna är?
image_52aefc8088e59d995dfab954.jpg
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Okej nu kör vi! :D

Först ut är min lilla busa (inte så svårt att gissa denna) :p
image.jpg


Häst nummer 2:
(Tänk inte för mkt på att musklerna fattas då hon är mamma till busungen på övre bilden)
image.jpg


Häst nummer 3!! Denna tror jag faktiskt inte ni tar med än gång :P klura lite på denna..
image.jpg
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

Men du har ju avslöjat redan hur gammal den nedersta är.:D Superfin iaf och ofattbart fräsch!
 
Sv: Exteriörbilder - gissa åldern!

image.jpg


7 månader?





image.jpg


10 år?



Nej, har inte alls sett bildtråden innan jag kollade här :p
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 438
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 634
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 560
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp