Extern hårddisk -vad ska man tänka på?

Haukur

Trådstartare
Jag ska köpa en extern hårdisk men vet inte riktigt vad som skiljer dom åt eller vad jag ska titta efter? Hårddisken ska användas som ett komplemet till en Asus Eee PC och kommer alltså användas ofta.
Har tänkt mig kanske 250 GB men det finns ju så många olika i olika prisklasser -vad är det egentligen som skiljer dom åt?

Sv: Extern hårddisk -vad ska man tänka på?

Några saker att titta på är väl vilka anslutningar datorn och hårddisken har samt om du vill ha extern strömkälla eller ej (beror väl egentligen på anslutningarna det med).

i dagsläget finns det enligt mig två, eller max tre varianter att välja på, och alla har gemensamt att de spinner ner hårddisken, när den inte används.

om den inte gör det, och den står inkopplad mest hela tiden, kanke inte i datorn, men i väggen, kommer hårddisken rasa inom 2 år. om den spinner ner kanske den håller 6-7 iallafall.

personligen använder jag en Maxtor Onetouch 4 på 1TB som min externa lagring. fick den billigt (1500)

i dagsläget finns det enligt mig två, eller max tre varianter att välja på, och alla har gemensamt att de spinner ner hårddisken, när den inte används.

om den inte gör det, och den står inkopplad mest hela tiden, kanke inte i datorn, men i väggen, kommer hårddisken rasa inom 2 år. om den spinner ner kanske den håller 6-7 iallafall.

personligen använder jag en Maxtor Onetouch 4 på 1TB som min externa lagring. fick den billigt (1500)

Är väl inte svårare än att dra ut kontakten när den inte används. Funkar utmärkt tycker jag.

hur många kommer ihåg det då? rätt svar, kanske 5-10% av alla som har en.

hur många kommer ihåg det då? rätt svar, kanske 5-10% av alla som har en.

Ehh.. ja det lät ju ekonomiskt. Jag drar alltid ur mina elektriska prylar när dom inte används, eller rättare sagt stänger av grenuttaget. Så det är inte ett problem.

Grattis till dig, miljöpartiet gör stående ovationer.

Jag hoppas verkligen att det är fler än miljöpartiet som bryr sig om miljön. Om inte annat så gynnar det ju plånboken för dom som är vuxna nog att betala sina egna räkningar.

Jag hoppas verkligen att det är fler än miljöpartiet som bryr sig om miljön. Om inte annat så gynnar det ju plånboken för dom som är vuxna nog att betala sina egna räkningar.

:bow::bow::bow::bow:

Skulle tillägga: vuxna nog att ta ansvar för VÅR ALLAS värld och miljö.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 231
Senast: Thaliaste
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 894
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka