Extern hårddisk

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Fiachi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 597
F

Fiachi

Vet inte om det hamnar rätt nu, men eftersom det tillhör datorområdet så chansar jag.

Jag råkade ha livet av min externa hårddisk för ungefär 1,5 år sedan, och den
har fortfarande inte fungerat. Mest legat och skräpat i min byrå sedan dess.

Såhär ser det ut om man klickar sig in genom kontrollpanelen.
215446_10150222007288132_640383131_8723979_7233473_n.jpg

Men VARFÖR fungerar den inte som den ska då? :mad:
Det är inte fel på sladden, har testat med en annan sladd, men det vill inte fungera då heller.

Det är guld värt för mig om den börjar fungera igen.. Det ligger omkring 100 filmer,
över 40'000 bilder, supermycket musik och några gamla skoluppgifter, noveller m.m. på den.

Någon som har någon aning om vad som är fel eller vad jag kan testa? :)

Sv: Extern hårddisk

Hehe, "Calles slyna" :D

Vad står det om du försöker gå in på hårddisken?

Haha, stfu.... :( :p

Kan inte gå in på den, det som är problemet!

Går man in på Computer, så finns den inte där. Inte heller om man högerklickar
Computer och väljer Manage och sen Disk Management :(

Vad händer när du kopplar in den i datorn? Reagerar den inte alls på att en ny enhet anslutits eller visar den att en ny enhet anslutits men det går inte att öppna?
Om den inte reagerar prova att koppla in den i ett annat USB uttag. På min dator har jag ett USB uttag som inte är helt tiptop, majoriteten av allt jag använder funkar inte i just det uttaget, men i alla de andra.

Suck.. :(
Har testat på olika datorer också, men fungerar ändå inte!

Ska ta och kolla det senare! Tack! :)

Den laddar, kommer upp en sån sak nere i högra hörnet om att det "installerar"/laddar typ.
Sen står det en grön sån avcheckningsgrej bredvid både de två sakerna som skulle installeras/laddas.
Sen händer inte mer.

Den laddar, kommer upp en sån sak nere i högra hörnet om att det "installerar"/laddar typ.
Sen står det en grön sån avcheckningsgrej bredvid både de två sakerna som skulle installeras/laddas.
Sen händer inte mer.

Likadant med min gamla hårddisk som råkade ramla i backen. ½ meter högt, och landa på kollegieblock, men det räckte. Den är numera slängt. Lät massor med människor kolla den.
Min morbror trodde de var en kontakten mellan usb och hårddisk typ som inte funka, och att man kanske kunde plocka ur själva disken och koppla in den som en datahårddisk på datorn.
Kanske kan vara en ide för dig?

Tyvärr fungerade de inte för mig, och gav den senare till en kompis som är total datanörd och han lyckades inte rädda den heller, så min blev skräp, tyvärr. Hela första delen av allt mitt fotande ligger där, 30 gig bilder jag aldrig mer får se, förutom de lilla som jag hann ladda upp på nätet av de. Mina första små steg mot att bli fotograf, hade vart kul att kunna gå igenom dem nu.

Förmodligen är det styrfilerna som försvunnit. Kolla här i forumet på trådar om hårddiskar. Jag har svarat i en, där jag beskriver hur jag räddade info på ett USB-minne som tappat styrfilerna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka