Extern hårddiskproblem

oz_joj

Trådstartare
Har en LaCie extern hårddisk där jag bla lagrar alla mina foton. Den har vi haft drygt ett år, har alltid stått på skrivbordet vid datorn. I lördags bytte vi arbetsrum, stängde av datorn och flyttade allt. Sedan vägrade LC att starta. Den står och tuggar så min datorkunniga man trodde att den kanske felsökte sig, men efter en hel natt utan progress gav han upp. På vanliga datorn dyker LC inte upp och jag är lite panik bakom den lugna fasaden. Givetvis har jag varit slö och inte bränt alla foton på DVD så jag oroar mig för att mista en hel del.

Supporten undrade om strömförsörjningsproblem men maken testade det igår utan framgång. Han funderar dock på om transformatorn kan behöva bytas.

Någon annan med tips? Eller vet ni någon (gärna i Gbg-regionen) som kan trolla med knäna och rädda mina bilder?

Sv: Extern hårddiskproblem

lämna in den och se om det går å rädda bilderna, OM den skulle vara trasig. eller så kanske dom som du lämnar in den hos vet vad som är felet.

Sv: Extern hårddiskproblem

lämna in den och se om det går å rädda bilderna, OM den skulle vara trasig. eller så kanske dom som du lämnar in den hos vet vad som är felet.

Tack, såg inte att du har svarat.

Vi har kontaktat deras support och de ska skicka en ny sladd ifall det är transformatorn.

Jag kontaktade även dem jag köpte den av och de sa att jag kan skicka den till LaCie på reparation men att de ibland byter ut mot en ny disk så de rekommenderade inte att jag lämnade den dit om jag är rädd om innehållet. Det är just innehållet som är det viktiga för mig så vi inväntar sladden först. Min man funderar även på att öppna burken och sätta in minnet i vanliga datorn (tror han beskrev det så) och testa. Men vi kanske lämnar in den till någon som förstår att de ej får radera innehållet utan primärt rädda det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka