Extra långa bommar till Kylingekärran ?

Liten

Trådstartare
Jag är igång med lastträningen av min svårlastade valack igen. Igår lyfte jag ur mellanväggen helt, och det ledde till en stor förändring till det positiva. Hästen vill fortfarande inte stå i transporten någon längre stund, men kastar sig inte ut och står med hela kroppen inne. Tidigare har jag ställt mellanvägen åt sidan, vilket inte alls gav samma respons. Därför skulle jag gärna vilja fortsätta att ha det såhär, även låta honom åka så. Problemet är bakbommen. Jag har två korta (mellanväggen i normalt läge) och en längre (mellanväggen ställd åt ena sidan), men ingen som är lång nog att nå helt utan mellanvägg. Finns det så långa att köpa?
I fronten har jag inte ändrat något; där sitter två korta bommar som vanligt. Transporten är en Kylingekärran Orion -94.

Sv: Extra långa bommar till Kylingekärran ?

Kontakta svetsfirma som gör en bom åt dig? =)

Till min förra transport svetsade sambon ihop en hellång bom åt mig. Till Kylingen jag har nu köpte jag begagnat av en tjej, hrm kommer inte ihåg om hon köpt dem hos svetsare eller från återförsäljare.

Men som sagt, om det inte är alltför krångliga fästen på din vagn så borde det inte vara så svårt att låta en bekant svetsa ihop eller beställa på svetsfirma :)

Sv: Extra långa bommar till Kylingekärran ?

Jag pratade igår med släp-verksta'n, som ska kolla med Thule och sedan återkomma till mig. Hoppas på att det finns, för jag känner inte till någon svetsfirma i trakterna. Och jag behöver den snart. Den 20 april ska jag iväg med hästen, och jag behöver den helst ett tag innan dess för att få med bommen i lastträningen.

Det är vanliga sprintar till bommarna, alltså inga säkerhetsfästen eller annat.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
477
Senast: warg
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 531
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan I mitt stall står ett av en familj, nyinköpt halvblod. Enligt reklamen var hästen inte så utbildad, därför billig. Den hade i princip... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 180
Senast: Tennessee
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka