Extra mysiga saker med våra katter

Tuva sover bredvid mig i sängen. I natt låg hon i axelhöjd, perfekt kram-höjd! Jättemysigt :love: Hon är annars inte så mycket för det här med att gosa. Men på natten vill hon ligga nära.

Lina kryper ofta upp i husses knä och spinner så högt att hon låter som en liten motor.
 
Tuva sover bredvid mig i sängen. I natt låg hon i axelhöjd, perfekt kram-höjd! Jättemysigt :love: Hon är annars inte så mycket för det här med att gosa. Men på natten vill hon ligga nära.

Lina kryper ofta upp i husses knä och spinner så högt att hon låter som en liten motor.
:love:
Min katt brukar vilja ligga i min säng i huvudhöjd. Mycket kramvänligt!
Fast ibland väcker hon mitt i natten och vill leka, då är jag inte fullt så glad...
 
Mina katter är väldigt olika varandra - de har olika mysiga vanor.

Räven är på eller av. Han måste gosa så intensivt att han kärleksbiter i hakan och i kinden när han buffar som intensivast.

Kyra är så försiktig - hon kommer med ett litet pipande mjau och vill att jag ska klappa henne
:love:
Det lilla pipande miau-et känner jag igen, jag har en liten pipis här hemma.
 
Ser katterna att vi ska på promenad följer de alltid med.
När de är för långt hemifrån stannar de o jamar. Men kommer när jag ropar.
Tillslut stannar de där de är och väntar helt enkelt där tills vi kommer tillbaka dit på hemvägen.
En gång stannade ena katten när han blev ängslig, och så råkade vi gå en rundslinga :o När mörkret föll fick jag börja gå rundan igen och där satt han ju, gömd, och väntade.:angel::o:love:

De båda kommer på inkallning, alltid i galopp :love: men bara om det är jag ropar.
Sitter de på gärdet på jakt flera hundra meter hemifrån så kommer de ändå.
När jag tycker de ska komma in på kvällen ropar jag ut i natten så kommer de om en stund.

Den ena katten mrrar högt bara man petar på henne :love: och svarar alltid på tilltal!
Den andre kurrar bara man tittar på honom :love:

Han lägger sej gärna tätt tätt intill ansiktet på bröstet, sen lägger han en tass mjukt i ansiktet på en :heart
Så mysigt det låter med kattpromenad :love:
Katter och tassar, de gillar visst att använda dem, gärna i ansiktet, men oftast vänligt.
"Fortsätt nu" säger Pälsfröken när hon petar på mig ytterst försiktigt med tassen. Då har matte slutat kela alldeles för tidigt och behöver hållas igång.
 
Sune är nog den mest pratglada katten jag träffat, och vi kan ha långa dialoger. :p

Han är galet sällskapssjuk, och det är tydligt att jag stör hans rutiner på helgen när jag inte går till jobbet så han kan få sova. När jag är hemma ska han vara i samma rum, så är jag i sovrummet lägger han sig till rätta för att sova där. Går jag till köket kommer en trött katt snart efter, för han ”skulle ju ändå gå dit” och så håller han på.

Och så kom jag på ytterligare en sak. När han ska verka oberörd far huvudet ner för att tvätta svansen. Som att Jan inte bryr sig att han inte fick tag på leksaken eller vad det nu gäller, för svansen blev akut smutsig. :heart
 
Min Svante vill att man lyfter upp honom i knäet på rygg och sen ska han hänga med nacken utanför knäet och bli kliad i nacken. Frambenen hänger helt lealösa och hela katten är helt lealös .

Fö så har bägge kissarna trots att de bara bott hos mig en månad nu, och med sina starter i livet som viltfödda och hemlösa, blivit totalt hemmastadda snabbt . Det är härligt att se och uppleva 💕

Svante :
 

Bifogade filer

  • B14636BB-8F06-43BA-BCDA-9C3E563A1CDB.jpeg
    B14636BB-8F06-43BA-BCDA-9C3E563A1CDB.jpeg
    186,3 KB · Visningar: 9
Sune är nog den mest pratglada katten jag träffat, och vi kan ha långa dialoger. :p

Han är galet sällskapssjuk, och det är tydligt att jag stör hans rutiner på helgen när jag inte går till jobbet så han kan få sova. När jag är hemma ska han vara i samma rum, så är jag i sovrummet lägger han sig till rätta för att sova där. Går jag till köket kommer en trött katt snart efter, för han ”skulle ju ändå gå dit” och så håller han på.

Och så kom jag på ytterligare en sak. När han ska verka oberörd far huvudet ner för att tvätta svansen. Som att Jan inte bryr sig att han inte fick tag på leksaken eller vad det nu gäller, för svansen blev akut smutsig. :heart
Vilken försynt liten herre du har! :heart
Min fröken har lärt sig att ta i från tårna. Matte ska helst ligga i sängen dygnet runt och agera levande värmedyna och sällskap. Om matte istället sitter vid datorn? Då är det någon som trampar avigt fram och tillbaka och runt skrivplatsen. Om och om igen, så där lagom irriterande.
Sen kan man alltid snika sig upp i famnen och kramas lite. Om inte det hjälper lägger man sig nära, helst på datorn, och ser lagom sur ut. När inte detta räcker lämnar man platsen och ställer sig och kattylar några meter bort. Då förstår matte att kise nått sin gräns och sen blir det lek och bus och kel en stund. :love:
 
Min Svante vill att man lyfter upp honom i knäet på rygg och sen ska han hänga med nacken utanför knäet och bli kliad i nacken. Frambenen hänger helt lealösa och hela katten är helt lealös .

Fö så har bägge kissarna trots att de bara bott hos mig en månad nu, och med sina starter i livet som viltfödda och hemlösa, blivit totalt hemmastadda snabbt . Det är härligt att se och uppleva 💕

Svante :
Så fint de har det med dig och varandra! :heart :heart :heart
Roligt att de är så olika och att de har så stor glädje av varandra. Och tänkt att det går att vinna tillit hos djur som fått en så pass dålig start.
De vet mycket mer om kärlek än vi, tror jag.
 
Vilken försynt liten herre du har! :heart
Min fröken har lärt sig att ta i från tårna. Matte ska helst ligga i sängen dygnet runt och agera levande värmedyna och sällskap. Om matte istället sitter vid datorn? Då är det någon som trampar avigt fram och tillbaka och runt skrivplatsen. Om och om igen, så där lagom irriterande.
Sen kan man alltid snika sig upp i famnen och kramas lite. Om inte det hjälper lägger man sig nära, helst på datorn, och ser lagom sur ut. När inte detta räcker lämnar man platsen och ställer sig och kattylar några meter bort. Då förstår matte att kise nått sin gräns och sen blir det lek och bus och kel en stund. :love:
Haha, jag vet inte om han är så försynt. :p Han gillar som sagt att höras och berättar iftast högt och tydligt att han finns och bör få all uppmärksamhet.
 
Jag brukar ha två kissar i sängen på natten, en uppe vid bröstet och en nere vid knäna. Den uppe vid bröstet är en sådan som stångas och stångas och stångas, supergosig. Den andra är också gosig men inte lika närgången :). Nr tre sover i garderoben och kommer och pratar med en när han tycker det är dags att gå upp.
 

Liknande trådar

F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Haukur
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 359
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund Har ngn läst denna??Varje gång jag läser den börja jag gråta...usch jag är så känslig:p ngn mer som är...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Albatross
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp