F-n så förbannad jag är....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 805
M

maisan

Fy f-----------n för alla oärliga människor. Jag köpte ett nytt, ouppackat täcke samt nya, ouppackade benskydd, nya benlindor av en tjej via nätet... Och vad får jag?
Leriga, skitiga grejer som absolut inte var nytt. ARRGGH.
Kommer aldrig mer köpa nånting av nån privat person nånsin mer.
Å kommer jag få igen pengarna... Pah. Förmodligen aldrig. Men hon kommer i alla fall få tala med farbror polisen, det är då ett som är säkert.

Sv: F-n så förbannad jag är....

Usch då :( Vad arg man kan bli på oärliga människor, varför inte skriva som det är istället?! :mad:
Fick du betala mycket?

ska hämta ett täcke jag köpt på tradera i veckan. Hoppas det är ouppackat som det ska vara.

Så jä*la dålig stil att de inte skickade vad de sa att de skulle skicka.

Har vart med om typ samma sak, fick inga pengar tillbaka, jag blir arg än idag när jag tänker på det eftersom man litar på personen..!

ja jag betalade så mkt så att jag kunnat köpa nya fina grejer från ngn butik för dom pengarna istället. Å vet du vad hon påstår... Att dom nog blivit smutsiga när hon packade in dom i kartongen... Aså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, har hon rullat runt alla grejerna i lera, skit o hästhår när hon packat in dom... Visst låter det troligt?:mad:

det är därför man använder t.ex payson när man köper privat (tradera har regler som man kan tillämpa om varan inte är enligt beskrivningen)

då låser man betalningen först, sedan får man varan och är allt OK så tillfaller pengarna säljaren.. om det inte är OK tar man kontakt med payson och när varan är tillbakalämnad får man tillbaka sina pengar..

Du blev ju inte lika blåst som mig iaf, jag skulle köpa en fårskinnspad av en tjej å betalade in pengarna på hennes konto innan hon skickade (väldigt dumt gjort, jag vet. men hon ville ha det så..) och tror du jag fick den? -Näe.

/Malin - som inte låter sig idiotluras på internet igen....

Kan du inte visa bilder på sakerna du fick?

Det är ju delvis därför jag är så förbannad, för att jag vet att jag var korkad som trodde på henne, men sen är jag ännu mer förbannad för att man inte kan lita på folk.

Jag har ingen hemsida så jag vet inte hur man annars får in bilder här... Alla här vet ju hur t.ex ett nytt täcke känns, o detta täcke var alltså hästhårigt, gjordarna var skitiga, mankluddet var alldelens svart på insidan (vitt annars). Benskydden var fulla i leriga fläckar o kardborrarna smutsiga, o man kunde riktigt känna att dom var använda mer än en gång. Fleecelindorna kändes jättesmutsiga, o när jag rullade upp dom så var dom fulla i höstrån o kardborrarna var jättesmutsiga o det verkligen syntes att dom var beggade.
Grejerna var ju inte ens värda hälften av det jag betalade för dom.

Överlag måste jag säga att dom flesta är ärliga. I varje fall på Tradera. Förr fanns det knappt en enda som lurades men nu är det lite väl. Dyrare varor(redan över ett par hundra)brukar jag välja att få rekat eller med bussgods.
Jag har 961 köp och jag har blivit blåst 3 gånger tror jag. Faktiskt verkar jag ha blivit det nu, köpte ett Hansbrotäcke som inte dykt upp och hon svarar inte...
Men hon hade rätt mkt positivia omdömen. En gång rörde det sig om ca 500 kr men anmälde för det är en ren principsak. Polisen tog mig på allvar!!! och i höstas var det klart med dom. Tog kanske 1,5 år men iaf!!!! Jag kunde lämna mailkonversation, utskrift på kontonummer och när det skett.

Av 1006 egna sålda auktioner har jag fått lämna negativt för köparen drar sig ur och då fått idiotiska hämdomdömen som man inte får bort. :devil: Men det är fler köpare definitivt som helt plötsligt inte står för sina köp. Som är bindanden, och det är alltid dom med mindre än fem i omdöme.

Nåja, jag tycker du ska se till att du har bild och annons utskrivet, mailen sparade, foton på det du köpt och fixa kopia på din överföring och så anmäler du det. För har du typ betalat nypriser nästan så är det ju en hel del pengar du blivit av med.

Hm...glömde skriva ang Tradera och de flesta ställen och det är ju att förskottsinbetalning är ju standard.
Sjävl vill jag inte använda mig av payzone och liknande. Isf drar jag av den summan som jag måste lägga på i avgift för att använda tjänsten.
Må vara säkrare men försöker inte bjuda om jag inte kan avvara pengarna OM det skulle bli fel.
Och kolla alltid omdömen på auktionssajterna på folk innan ni bjuder.

Det kallar jag sjukt dåligt!!!

Jag tog bussgods på täcket jag köpte, fick en smärre överraskning när de ringde i morse och sa att det kunde avhämtas 2,6 mil hemmifrån där jag bor...

Tiggertjejen skrev:
Jag tog bussgods på täcket jag köpte, fick en smärre överraskning när de ringde i morse och sa att det kunde avhämtas 2,6 mil hemmifrån där jag bor...

Ja det är ju lite dumt om man inte har bussgods där man bor. Hm...vad kan jag ha? 1,3 mil tror jag men brukar hämta när man ändå ska handla osv.

Det är trist att läsa vad ni skriver. Jag har själv köpt saker på nätet och alltid blivit nöjd. Har även sålt och alla har varit nöjda. Trist att det blir såhär för vissa, för på Tradera kan man onekligen göra klipp.

Att få skitiga använda grejor när man betalat för nytt är inte kul...:(

Men att lura sina medBukefalister på större summor är inte heller kul....:mad:

Hoppas jag har samma tur med polisen som Tiagirl....:p

oh nej fy o f*n! sådan där e inte kul, går inte att lita på folk!! :( usch hoppas det löser sig.

bussgods är inge bra grej tycker jag...
är för dyrt för att oftast komma så långt ifrån en....

Liknande trådar

Western Har precis kommit hem från stallet; och jag är så jäklarns frustrerad! - Ursäkta på förhand ang alla svordomar... :crazy: Först är...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: SofieMunka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka