F-n så förbannad jag är....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 805
Sv: F-n så förbannad jag är....

Bussgods är ofta billigare än att skicka m post ocg så har de det smidiga efterkravet.

Jag köpte en sadel för ett tag sen, säljaren lämnade in den tisdag morgon och på onsdag eftermiddag hade jag fått ett mail med att jag hade ett paket på Bussgods....

Det kan ta längre tid, beror på hur streckan ser ut som paketet ska åka...

Sen vill jag bara tillägga att jag köper nästan bara privat på Tradera, man känner sig lite mer skyddad där.

Så snabbt har jag nog aldrig fått! Men det är ju ockås avstånd det beror på som sagt.
Jag är ju precis tokig(hm...beroende av!!) i Tradera och köper ju mkt så även om jag kanske bara tjänar 30-40 kr på att ta bussgods istf postpaket så gör jag oftast det.
Och större saker som tex sadel eller stora paket(som blir i banankartong)blir myyyyycket billigare.
MEN har man inte bussgods på orten utan flera mil därifrån så kan det ju vara lite motigt om man inte har ärende till dit ändån.

Hästgrejer jag köpt har jag varit nöjd med, det är det här Hansbrotäcket jag tjurar över nu(kostnad 250:- inkl frakt)och jag ska ha pengarna tillbaks. Hoppas det räcker med att hota att anmäla.
En gång, är ju flera år sen nu, köpte jag ett ländtäcke som var så rött och fint och "knappt använt". Inte konstigt för det verkade som om någon sytt det i slöjden på mellanstadiet.

Hej vet inte vilket frakt sätt du valde.
Men väljer man att skicka paket som kuvert (blir ju billigare och går att göra med småpaket) verkar dessa ha en benägenhet att "försvinna"..

Vill inte verka elak men posten är rent ut sagt skit..

Vet inte om ni läst mina andra inlägg men vill även gärna VARNA er andra här.

Vi trodde det var säkert att skicka mot postförskott men icke..
Vi skickade tre paket i december av dessa fick vi reklammera två.
Detta då kunderna hämtat ut paketen mot postförskott=betalt vid uthämtning.
Inga pengar kom in på vårat konto.

Det allra värsta var att en av våra kunder som hämtat ut paketet runt jul fick "hotbrev" av posten en månad senare i januari. Kunde hon inte visa upp kvitto på betalningen skulle hon få betala igen

Det är nu den 11 februari posten har forfarande inte hittat pengarna eller ersatt oss.

Alltså ni som köper mot postförskot SPARA KVITTOT MINST TVÅ MÅNADER.

Ni som skickar som det billigare alternativet kuvert gör inte det händer ofta att det ej når kunden.

Vid det sistnamnd kan det ju även finnas oärliga kunder som säger att de ej fått paketet för att få pengarna tillbaka.

Vi misstänker att det i vissa fall är så. Detta då vi vid ett tillfälle gav en kund pengrana tillbaka pga att hon hävdade att hon ej fått varorna
Cirka en månad efter att hon fått pengarna ringer hon flyförbannad och påstår sig ej ha fått några pengar.
Som tur är kunde vi enkelt göra ett kontoutdrag och bevisa motsatsen.
Hade vi gjort det som kontantinbetalning och ej haft kvitto kvar hade det varit svårare att bevisa.

Kortfattat -lurendrejare finns både på kund och säljsidan.
Sparar alla kvitton från posten
mvh El

maisan skrev:
Fy f-----------n för alla oärliga människor. Jag köpte ett nytt, ouppackat täcke samt nya, ouppackade benskydd, nya benlindor av en tjej via nätet... Och vad får jag?
Leriga, skitiga grejer som absolut inte var nytt. ARRGGH.
Kommer aldrig mer köpa nånting av nån privat person nånsin mer.
Å kommer jag få igen pengarna... Pah. Förmodligen aldrig. Men hon kommer i alla fall få tala med farbror polisen, det är då ett som är säkert.

Jag blev blåst på en sadel :devil:
Stog i annonsen Stübben Tristan Lyx 17,5" ny Säljes för 5000kr
Tog kontakt frågade varför hon sålde hon svarade min morfar köpte den på utförsäljning och hästen kan inte ha den bla bla bla...
Jag slog till lät ju kanonbra!! Kom hem mot postförskott öppnar paketet och vad ligger där?????
En billig indisk SKITSADEL som är sne i bommen :devil:
Kontaktade polis som kontaktade tjejen som sa att hon visste inte något om att hon lurats... Hon hade ingen tidigare anmälan på sig så polisen la ner det hela!!!!
Undrar hur de fälls första gången.... :confused:
Ja 5000kr fattigare och utan sadel och utan hjälp från polisen gissa om det känns!!!! :cry:

Marwinette skrev:
Tog kontakt frågade varför hon sålde hon svarade min morfar köpte den på utförsäljning och hästen kan inte ha den bla bla bla...
Jag slog till lät ju kanonbra!! Kom hem mot postförskott öppnar paketet och vad ligger där?????
Kontaktade polis som kontaktade tjejen som sa att hon visste inte något om att hon lurats... Hon hade ingen tidigare anmälan på sig så polisen la ner det hela!!!!
Ja 5000kr fattigare och utan sadel och utan hjälp från polisen gissa om det känns!!!! :cry:

Vad han fick för dom vet jag inte. Killen i fråga hade lagt ut 2 JL-tröjor(och med tonårsdotter måste man ju leta fynd!!), lämnat sin mammas personkonto i Nordea. Om han var under eller över 15 vet jag inte, men nåt runt där iaf.
Eftersom jag fick tillbaka pengarna och inte yrkade på nån annan ersättning så vet jag inte hur det gick med honom.
Men jag blev uppringd av Huddinge tingsrätt och fick sitta i telefon och berätta min historia. Jag var hårt imponerad att dom tagit det såpass långt.

Jag fattar inte att du inte fick nåt gehör??? Om du har en annons där det står ett märke och du kan visa upp en sadel som inte är av det märket osv så är det ju helt klart ett fall av bedrägeri.

Eller har jag tur med polisen... Anmälde nämligen den "svarta uppfödaren" av min fd hund att han sa att han vaccinerat min hund men kunde inte visa upp papper på det. Pratade med veterinären som beskrev EN valp han vaccinerat(det var deras egna!!)som han inte skrev namn på vac.intyget.
Jag fick nämligen ett vac.intyg tillsist men inte trodde på därför ringde jag veterinären.
Så den killen anmälde jag för "så lite" men det gick vidare och jag fick pengar att vaccinera för sen!!!
Jag är liiiiite principfast och rätt ska vara rätt!!!

Har skickat privat pm till dig,kolla det..
mvh El

Jag är också ganska misstänksam av mej, skulle aldrig köpa nåt jag inte fått se bild på tex och jag läser i princip inga annonser utan bild..
Men visst har det hänt att jag köpt nåt ändå och hittills har det gått ju gått bra.
Köper jag nåt "nu för tiden" gör jag det bara på Tradera, nästan. Tycker det känns mycket säkrare! Det är lite mer koll där..ju.

Har däremot blivit blåst när jag skulle köpa en musikdvd därifrån, när den kom fram visade det sej att det var BRÄND! Vem vill ha en BRÄND film, som man betalar lika mycket för som det skulle vart från affären?(som man i regel skulle kunna bränna själv om man hade lust..) Och som dessutom i annonsen beskrevs som ett "samlarex". Säljaren fick ta emot en del hårda ord :angel: och lovade dyrt och heligt att inte göra om det..Det är ju inte speciellt lagligt heller...

Är lite nyfiken....var det på kundcenter du hämtade ut paketet eller på ett utlämningsställe (affär etc) ??
Tror att det är stor skillnad på kvalite'n på dessa två ställen.
Alla som jobbar på affär har inte fått tillräcklig utbildning/bryr sig inte/har för dåliga rutiner.

Fan va trist. Själv e jag alltid jättenoga med att tvätta och putsa saker som jag ska sälja. Vill ju absolut inte att köparen ska vara missnöjd.

Marwinette skrev:
Jag förstår heller inte hur polisen kan lägga ner nåt sånt, de begår fel i sånt fall. Kontakta tidningen på orten, du kan anonymt berätta hela historien. Och att du är besviken på polisens nonchalans. Då blir det nog eld i rumpan på dem. Och de förklarar nog de hela med att de är ett misstag.

Det kan jag inte svara på. Det är vi som skickat paketet kunden som hämtat ut det mot postförskott.

En av de två reklammationerna är felet utrett och det är POSTENS PERSONAL på ett stort postcentrum som gjort fel.

I det andra fallet har ej posten kommit på vad som är fel eller har åtminstonde ännu inte talat om det eller ersatt pengarna.

Det som är värst är att jag misstänker att dessa kunder ej kommer att tordas handla mot postförskott i framtiden.
mvh El

Jo då jag bråkade rejält vill jag lova!!
Kontaktade Shenker bilspedition på en gång och ville att de skulle vända om och betala tillbaka pengarna och skicka sadeln i retur men det var olagligt att göra så men de höll kvar pengarna i två veckor under tiden som jag bråkade med polisen sedan var de tvugna att släppa iväg pengarna till bedragaren.....:devil:
Pratade med flera poliser och alla tyckte det var förskräckligt men den polisen som blev handläggare i Kalmar var ganska nonchalant och sa sådant händer detta är lågprioriterat och så vidare.
När brevet kom om att utredningen lagts ner blej jag vansinnig.:devil:
Ringde upp polisen frågade om man var tvungen att ta lagen i egna händer , kontakta konsumentverket mm. Ja tyvärr så är det så... Ord står emot ord så dra det inför domstol blev jag avrådd till då det handlade om så "LITE" pengar!!!!!
Talade om att jag var en simpel lågavlönad fattig kommunalarbetare som fick spara länge föratt få ihop denna "lilla summa" :mad:
Ringde dock och frågade om det var olagligt att "hänga ut" tjejen på annonssidorna och så länge man inte gav ut pers.nummer,tele nr o liknande så var det ok. Jag la ut denna Jenny på varenda sida i hästannonsväg. Nu har det gått ett år sedan detta hände och nu har jag gett upp...
Men kanske letar jag rätt på henne en dag och gör upp...........:devil:
Efter denna händelse bytte hon telenummer....:confused:

Så jävla ruttet!

Du hade ingen adress till den här människan eller så?

Hade jag varit med om samma sak och haft en adress så lovar jag att jag åkt (om så tvärs över landet) och gjort ett personligt besök och inte varit nådig :devil:

Men du hade väl ingen vad jag förstår.

Usch, 5000 är ju mycket pengar.

Visst är det viktigt att tvätta grejer innan man säljer dom MEN i detta fallet handlar det ju inte om att jag var missnöjd därför att dom var skitiga UTAN för att säljaren uppgett att varorna var splitternya och t.o.m ouppackade vilket dom absolut inte var, o då borde ju priset ha vart där efter. Dessutom hade jag inte köpt dom om jag vetat att dom var beggade då jag ville ha nya saker.

Ge dig inte, påminn henne med jämna mellanrum. Var sverige höll denna tjejen till?

Shit, dt verkar inte kul du :(
Jag vågar inte riktigt köpa på internet, jag vill gärna se grejerna jag köper på riktigt innan jag köper dem.

F*n hatar såna människor.............................................:mad:

DEnna historia blir bara mer o mer skrattretande. Jag mailade några bilder till säljaren på dom "fina nya" skydden med en massa lerfläckar på + att dom är alldelens skrynkliga inuti o då svarar hon att: -ja dom ser ju onekligen använda ut men du kan ju alltid tvätta dom så ser dom nya ut igen! Tur att hon bor så pass långt borta annars hade jag hälsat på där o tryckt ner dom fina skydden i halsen på henne.

*kl*

Har sålt lite själv på internet... Många trevliga tjejjer som betalat i förskott, och en tacka tom efteråt för att "allt gick så smidigt". Men jag skulle aldrig själv betala i förskott eller rekomendera så det är som att köpa grisen i säcken:(

Senast jag sålde ville jag att köparen skulle SE varan då den var lite "begagnad" så jag tacka nej till en tjej på nätet som blev jätte ledsen, men jag valde hellre att en tjej kom o titta o cashade direkt och såg hur det såg ut....

Fy vad ledsen man blir när man hör om alla som blir lurade!

Liknande trådar

Western Har precis kommit hem från stallet; och jag är så jäklarns frustrerad! - Ursäkta på förhand ang alla svordomar... :crazy: Först är...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: SofieMunka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka