Få antidepp via vc

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om.
Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om psykologen bedömer ens symptom som tillräckligt allvarliga, är det en möjlighet att få träffa läkare på vc samma dag för möjlighet till medicin? Eller remitteras man eller får en ny tid alltid oavsett?
Kanske lite luddig fråga hoppas någon förstår.
 
Hej!
En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om.
Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om psykologen bedömer ens symptom som tillräckligt allvarliga, är det en möjlighet att få träffa läkare på vc samma dag för möjlighet till medicin? Eller remitteras man eller får en ny tid alltid oavsett?
Kanske lite luddig fråga hoppas någon förstår.
Hon kan ta upp det med din läkare på VC och de kan boka tid för dig, men det blir sällan samma dag du får tiden utan senare. Vissa VC måste du själv ringa och boka tid på, där jag jobbade tidigare kunde det gå till som jag skrev också när någon part redan var inblandad i en patients behandling. Så det är olika hur man gör beroende på hur ens vc arbetar. på den vc jag själv tillhör nu verkar det vara strikt att patienten ska ringa om än det ena och än det andra istället för att sjukvårdspersonal kan ta det i sitt team.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 990
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 512
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp