Få bort gult i pälsen

rosensnopp

Trådstartare
Min springer spaniel tik är brun-vit. Hennes ben som egentligen ska vara vita har en gulaktig ton. Jag har badat henne ett par gånger sen jag fick hem henne för tre veckor sedan, men det verkar inte bli bättre.

Har ni några tips på vad man kan göra för att få bort det gula? :)

Sv: Få bort gult i pälsen

Ta potatis mjöl i blöt päls låt torka och borsta ur. det hjälpte på min vita häst och på mina pappiloner

det finns schampon för vita hundar, med en blå ton i, samma sak som skimmelschampo till häst (och sånt som tanter tvättar håret med för att bli riktigt vithåriga ;))

instämmer, schampon för vita pälsar är jättebra men för bästa effekt kan det behövas att man tvättar några gånger och låter schampot sitta i och verkar en stund, iaf som på min hanhund som pissar i sin vita päls ibland.

Tack så mycket! Tänkte att det borde finnas något sånt. Men idag har hon varit på en hundsalong och de fick inte rätt på de och verkade inte veta om några såna schampoon.

Gå till en välsorterad djurbutik som har mycket för hundar, där måste de ha schampon att välja mellan. Har själv använt skimmelschampo till min förra vita häst och ett hundschampo till en hund (är död sedan flera år nu) med mycket vitt som jag badade i ett schampo som tog bort det gula. Konstigt att de inte kunde få fram något på hundsalongen.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 982
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka